stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024
  • کد خبر : 124218
  • 28 اردیبهشت 1399 - 11:15
0

تلاش پاکستان برای ارتقای منافعش در آمریکا با کمک کمپانی‌های لابی‌گر

تلاش پاکستان برای ارتقای منافعش در آمریکا با کمک کمپانی‌های لابی‌گر

سال گذشته میلادی، اسد محمد خان، سفیر پاکستان در آمریکا توافقی را با یک کمپانی لابی‌گر به منظور کمک به اسلام‌آباد برای ارتقای منافعش در ایالات متحده امضا کرد.

قلم | qalamna.ir :

خبرنامه DNA India هند با اشاره به “کاهش اعتبار پاکستان در سراسر جهان” گزارش کرد، دولت پاکستان به استخدام کمپانی‌های لابی‌گر با هدف ارتقا و بهبود وجهه سیاسی خود در ایالات متحده ادامه می‌دهد.

این خبرنامه گزارش اخیر منتشر شده از سوی وبسایت پولیتیکو را نشر داد که در آن گفته شده، سفارت پاکستان در واشنگتن با هدف تضمین تقویت موثر منافع پاکستان در آمریکا به خدمات موسسه “راه‌حل‌های دولت لیندن” روی آورده است.

این موسسه لابی‌گر یک زیرمجموعه از موسسه استراتژی‌های لیندن مستقر در هوستون که یک موسسه توسعه تجارت و روابط دولتی است، تحلیل‌های استراتژیک ارائه می‌کند و به مشتریان بین‌المللی و داخلی خود توصیه می‌دهد.

بر اساس یک کپی از متن قرارداد که در وزارت خارجه آمریکا موجود و در دسترس پولیتیکو نیز است،‌ دولت پاکستان “استفن پاین” و “برایان اتینگر” را از این موسسه برای لابی‌گری از جانب اسلام آباد استخدام کرده است. این دو در دوران بوش پسر، رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم برای پاکستان لابی‌گری می‌کردند.

این قرارداد تصریح می‌کند که اسلام آباد به تنهایی هزینه‌های این لابی‌گری را تقبل نمی‌کند و هزینه‌های این موسسه از سوی سازمان‌های جماعت پاکستانی-آمریکایی و با هدف حمایت از این توافق پرداخت می‌شوند.

در ادامه این قرارداد آمده است: اسامی چنین سازمان‌ها و مبالغ پرداختی بر اساس بخشی از قانون ثبت نام عوامل خارجی وزارت خارجه آمریکا افشا می‌شود.

این سند پس از آن نوشته شد که سفیر پاکستان در واشنگتن توافقی را با لابی‌گر موسسه حقوقی Holland & Knight در ۲۰۱۹ امضا کرد تا به سفارت پاکستان به منظور ارتقای روابط بین دو کشور کمک کند که از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ۲۰۱۷ پر تنش شده است.

ترامپ مکررا پاکستان را بابت “ناکامی” در مقابله با شبه نظامیان و شریک “غیرقابل اعتماد” بودن در مقابله با تروریسم زیر سوال برده و مورد انتقاد قرار داده است.

دولت آمریکا حتی اسلام آباد را بابت همکاری با تندروها شامل طالبان مقصر می‌داند؛ اتهامی که از سوی دولت پاکستان رد شده و آن را “غیرسازنده” عنوان می‌کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.