stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 125425
  • 30 اردیبهشت 1399 - 9:20
1

آمریکایی‌ها بدون حکم دستگیری می‌توانند تحت پیگرد قرار گیرند

آمریکایی‌ها بدون حکم دستگیری می‌توانند تحت پیگرد قرار گیرند

دولت آمریکا یک فهرست جدید نظارتی جرایم سازمان یافته فراملی را در ۲۰۱۷ و به دستور محرمانه دادستان کل ایجاد کرد که شامل بیش از یک میلیون اسم می‌شود و بر این اساس، افراد بدون حکم دستگیری تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فهرست نظارتی جرایم سازمان یافته فراملی بر مبنای پایگاه داده‌ای نظارت بر تروریست‌ها پس از حملات سپتامبر ۲۰۰۱ ایجاد شده که شامل مظنونان تروریستی می‌شود. اما به نوشته مجله نیوزویک در این فهرست جدید اسامی‌ای وجود دارد که هیچ ارتباطی با تروریسم ندارند. این فهرست به دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا این اجازه را می‌دهد تا آمریکایی‌ها را بدون حکم دستگیری یا شواهد مربوط به ارتکاب اعمال مجرمانه بازداشت کنند و تحت پیگرد قرار دهند.

 به نوشته نیوزویک، برای قرار دادن مظنونان در این فهرست، افراد باید با سازمان‌های تبهکار فراملی و سازمان‌هایی که از سوی نهادهای دولتی خارجی هستند، ارتباطی داشته باشند. گروه‌های سیاسی نظیر احزاب ملی گرا یا فعالان اطلاعاتی را می‌توان در کنار گروه‌های تبهکار مواد مخدر و سندیکاهای تبهکار در این فهرست قرار داد. همچنین دلایلی چون فساد، پولشویی، حملات هکری و قاچاق گونه‌های حیات وحش نیز در این فهرست گنجانده می‌شوند.

منابع دولتی همچنین می‌گویند، این فهرست نظارتی جرایم سازمان یافته فراملی شامل ده‌ها هزار آمریکایی خواهد شد و به بیش از صدها شهر در سراسر آمریکا بسط داده می‌شود.

بر اساس خط مشی مربوط به این فهرست که از سوی یکی از اعضای ارشد اطلاعاتی آمریکا که خواست نامش فاش نشود به نیوزویک ارائه شد، این سیاست گذاری می‌تواند شامل ده‌ها هزار آمریکایی شود که از وب سایت‌های خارجی یا رسانه‌های اجتماعی بازدید کرده‌اند. حتی پلیس محلی هم می‌تواند نام افراد را به این فهرست ارائه کند.

اگر اسامی افراد در این فهرست اضافه شود، فرد به عنوان مظنون به آژانس‌های اطلاعاتی معرفی می‌شود خواه تحت نظارت قرار گیرد یا دستگیر شود؛ چون این یک فهرست فعال برای دستورالعمل‌های اجرای قانون محسوب می‌شود.

دولت آمریکا وجود چنین فهرستی را تایید نکرده و درباره آن اظهار نظر نیز نکرده است.

در سال ۲۰۱۸، گزارش‌هایی منتشر شد که اداره امنیت حمل و نقل آمریکا به صورت مخفیانه مسافران عادی هوایی را بر اساس یک برنامه به نام “آسمان‌های ساکت” تحت نظر دارد و این مساله مطرح شد که مقام‌های هوایی آمریکا تمامی مسافران را تحت نظارت دارند. البته وجود چنین برنامه‌ای از سوی اداره امنیت حمل و نقل آمریکا تایید نشد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.