stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 126301
  • 31 اردیبهشت 1399 - 12:36
2

اعلام آتش‌بس یکجانبه از سوی حفتر تا پایان رمضان/درگیری ارتش و شورشیان در شهرک استراتژیک اصابعه

اعلام آتش‌بس یکجانبه از سوی حفتر تا پایان رمضان/درگیری ارتش و شورشیان در شهرک استراتژیک اصابعه

سخنگوی نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی لیبی اعلام کرد، این ارتش از امروز (چهارشنبه) تا پایان ماه رمضان با هدف اجتناب از درگیری‌ها به صورت یکجانبه آتش بس اعلام می کند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از صدی البلد، احمد المسماری، سخنگوی این نیروها که تحت فرماندهی خلیفه حفتر قرار دارند گفت، به منظور اجتناب از درگیریها در هفته پایانی ماه رمضان و آماده شدن شهروندان برای عید فطر از امروز آتش بس اعلام می شود.

وی افزود، ارتش ملی لیبی تصمیم گرفته است برای توقف درگیری ها در ایام عید فطر و دادن فرصتی به مردم برای انجام فرایض دینی و دید و بازدید در همه محورهای درگیری به مسافت دو تا سه کیلومتر از طرابلس عقب نشینی کند.

المسماری با بیان اینکه نیروهای ارتش ملی از همان آغاز ماه رمضان به صورت یکجانبه آتش بس اعلام کردند اما دولت توافق ملی با آن مخالفت کرد، از این دولت خواست مانند ارتش ملی آتش بس اعلام کند.

همچنین عبدالمالک المدنی، سخنگوی رسانه‌ای عملیات “آتشفشان خشم”، وابسته به دولت توافق ملی لیبی اعلام کرد، نیروهای دولت توافق ملی لیبی صبح امروز حملات گسترده به پایگاه‌های نیروهای حفتر را در شهر ترهونه واقع در جنوب شرقی طرابلس آغاز و با حملات پهپادی سامانه دفاع هوایی ساخت روسیه  “پانتسیر” را منهدم کردند که امارات در اختیار نیروهای حفتر قرار داده بود.

در همین راستا، یک فیلم ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد یک پهپاد وابسته به دولت توافق ملی، باند هواپیماهای شهر ترهونه را هدف قرار داده است.

به نقل از ارم نیوز، همچنین مرکز رسانه‌ای اتاق عملیات الکرامه در بیانیه‌ای اعلام کرد، یگان‌های نیروهای مسلح و غیرنظامیان الاصابعه واقع در ۱۲۰ کیلومتری غرب طرابلس تلاش‌های نیروهای دولت توافق ملی برای حمله و ورود به شهر را ناکام گذاشته و خسارت‌های سنگینی به آنها وارد کردند.

در این حمله نیروهای مسلح وابسته حفتر خودروی زرهی ساخت ترکیه و تعدادی از خودروهای نظامی دیگر را منهدم کردند و علاوه بر کشته شدن تعدادی از نیروهای دولت توافق برخی دیگر فرار کردند.

شهرک الاصابعه یکی از مناطق استراتژیک است چرا که یکی از بزرگترین مناطق شهری بعد از شهر غریان است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.