stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 128558
  • 06 خرداد 1399 - 11:38
3

تظاهرات در اکوادور علیه سیاست‌های کرونایی دولت

تظاهرات در اکوادور علیه سیاست‌های کرونایی دولت

معترضان اکوادوری در اعتراض به کاهش بودجه و دستمزدها که از سوی دولت این کشور بابت مقابله با ویروس کرونا وضع شده، به راهپیمایی‌های اعتراضی در کیتو، پایتخت دست زدند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت لنین مورنو، رئیس جمهوری اکوادور را برای مقابله با ویروس کرونا مورد بی‌توجهی قرار داده و در شهرهای سراسر این کشور دست به راهپیمایی زده و به اقدامات اقتصادی سخت دولتشان برای مقابله با این بحران اعتراض کردند.

رئیس جمهوری اکوادور اخیرا کاهش هزینه‌های عمومی شامل بسته شدن کمپانی‌های دولتی و سفارت‌خانه‌های این کشور در سراسر جهان را اعلام کرد اما اتحادیه‌های تجاری روز دوشنبه اعلام کردند کارگران نسبت به نخبگان اکوادوری دستمزدهای نامتناسبی دریافت می‌کنند.

رئیس بزرگترین اتحادیه تجاری اکوادور موسوم به “جبهه متحد کارگران” گفت:‌ این اعتراضات به دلیل اخراج کارگران برای اجتناب از پرداخت اغنیا صورت گرفته است.

حدود ۲۰۰۰ تن در کیتو دست به راهپیمایی زده و پرچم‌ها و پلاکاردهایی را در دست داشته و شعارهایی علیه دولت سر می‌دادند. معترضان ماسک به صورت داشتند و فاصله‌گذاری اجتماعی را هم رعایت کردند.

تعداد مرگ‌ و میر ناشی از بیماری ویروسی کرونا در اکوادور ۳۲۰۰ تن است. مقام‌ها می‌گویند، بیش از ۲۰۰۰ تن دیگر احتمالا در ارتباط با این ویروس جان باختند. معترضان در سایر شهرهای اکوادور هم دست به راهپیمایی‌های اعتراضی زدند.

رئیس جمهوری اکوادور دستور داده تا تمامی سفارت‌خانه‌های این کشور بسته شده و به عنوان بخشی از اقدامات ذخیره چهار میلیارد دلاری، تعداد کارمندان دیپلماتیک کاهش یافته و هفت کمپانی دولتی نیز بسته شوند. وی همچنین اعلام کرد خط هوایی TAME که در پنج سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ضرر داشت، منحل شود.

دولت کیتو اعلام کرده است، این پاندمی تاکنون ضرر دست‌کم هشت میلیارد دلاری برای اقتصاد اکوادور در پی داشته است. ساعت‌های کاری بخش دولتی نیز تا ۲۵ درصد کاهش یافته و کاهش ۱۶ درصدی دستمزدها نیز اعمال می‌شود. لنین مورنو روز یکشنبه اعلام کرده بود ۱۵۰ هزار تن در این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست دادند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.