stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 130152
  • 10 خرداد 1399 - 9:32
2

روسیه: آمریکا به دنبال تبدیل فضا به منطقه جنگی است

روسیه: آمریکا به دنبال تبدیل فضا به منطقه جنگی است

سفیر روسیه در آمریکا اظهار کرد، واشنگتن به دنبال تبدیل کردن فضا به یک منطقه جنگی بوده در حالی که لزومی برای اینکه بدتر کردن وضعیت در این حوزه و به راه افتادن یک رقابت تسلیحاتی دیگر وجود ندارد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در تاریخ ۱۸ مه نیروی فضایی آمریکا قراردادی به ارزش ۲.۳۷۵ میلیارد دلار را با شرکت نظامی نورتروپ گرومن برای ساخت دو ماهواره تشخیص اولیه موشک تا پایان دسامبر ۲۰۲۵ امضا کرد. این ماهواره‌ها بخشی از سیستم نسل بعدی OPIR متشکل از پنج ماهواره هستند که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۹ در فضا استقرار یابند.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی زوزدا گفت: ما شاهد هستیم که آمریکایی‌ها با حمایت هم‌پیمانانشان در ناتو تلاش دارند فضا را تبدیل به یک منطقه جنگی و میدان نبرد احتمالی میان کشورها کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در حال انجام هر کار ممکن به منظور جلوگیری از این موضوع هستیم.

آنتونوف در ادامه گفت: مسکو تاکنون نتوانسته واشنگتن را نسبت به لزوم همکاری برای پیشگیری از یک رقابت تسلیحاتی در فضا قانع سازد.

او ادامه داد: دولت روسیه نتوانست آمریکا را در زمینه همکاری به منظور پیشگیری از یک رقابت تسلیحاتی در فضا و خودداری از استقرار هرگونه تسلیحات در آنجا قانع کند و این یک حقیقت است. ما همواره تلاش داشتیم آنها را متقاعد سازیم که در درجه اول پیشگیری از رقابت تسلیحاتی هزینه خیلی کمتری نسبت به تلاش‌های بعدی برای خلع سلاح دارد.

به گفته این سفیر روسیه، ابتکار عمل‌های روسیه برای خلع سلاح روی میز مذاکره قرار گرفته‌اند و آمریکا نیز آماده از سرگیری مذاکرات درباره این موضوع است اما مذاکرات به سبب بحران همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ به تعویق افتاده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.