stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024
  • کد خبر : 131794
  • 13 خرداد 1399 - 18:57
4
مدیر روابط عمومی اداره کل اقتصاد و دارایی استان همدان:

مهلت آزادسازی سهام عدالت تا روز پنج شنبه/ سهام عدالت به سبد سهامداران بورس افزوده خواهد شد

مهلت آزادسازی سهام عدالت تا روز پنج شنبه/ سهام عدالت به سبد سهامداران بورس افزوده خواهد شد
مدیر روابط عمومی اداره کل اقتصاد و دارایی استان همدان مطرح کرد: دارندگان سهام عدالت فقط یک بار می‌توانند روش آزادسازی را انتخاب کنند و در صورتی که تا روز پنجشنبه هفته جاری، اقدامی انجام ندهند به طور خودکار آزادسازی غیرمستقیم برایشان انتخاب می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، علیرضا خرمرودی سه شنبه ۱۳ خردادماه در نشستی مجازی در جمع خبرنگاران،با بیان اینکه سهام‌های عدالت بسیار باارزش هستند، مطرح کرد: دارندگان سهام عدالت فقط یک بار می‌توانند روش آزادسازی را انتخاب کنند و در صورتی که تا روز پنجشنبه هفته جاری، اقدامی انجام ندهند به طور خودکار آزادسازی غیرمستقیم برایشان انتخاب می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان این که در حال حاضر امکان ثبت نام جدید وجود ندارد، گفت: قرار است به زودی طرح دو فوریتی برای ثبت نام جامانده‌های سهام عدالت در مجلس تصویب شود.

خرمرودی ادامه داد: در استان همدان ۲۰۰ هزار جا مانده سهام عدالت وجود دارد که ۹۰ هزار نفر برگه سهام عدالت داشته اما در سامانه ثبت نام نشده اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قلم مبنی بر این که چه تعداد از همدانی ها اقدام به آزادسازی سهام عدالت خود کرده اند؟ مطرح کرد:  هنوز آمار استانی آزادسازی سهام عدالت مشخص نیست، در کشور ۷۵ درصد با روش غیرمستقیم و ۲۵ درصد به روش مستقیم سهام عدالت خود را آزاد کرده اند.

مدیر روابط عمومی اداره کل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان این که ۴ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت، هم اکنون در قید حیات نیستند، مطرح کرد: یکی از وراث با در دست داشتن مدرک گواهی حصر وراثت، شماره شناسنامه و کد ملی همه وراث می تواند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و سهام نسبت به سهم الرث بین افراد تقسیم می شود.

خرمرودی در خصوص کارت های اعتباری با پشتوانه سهام عدالت نیز گفت: با دستور رییس جمهور افرادی که آزاد سازی مستقیم را انتخاب کنند، در زمانی که سی درصد سهام عدالت خود را از طریق بانک ها به فروش می رسانند، می توانند انتخاب کنند که پول نقد  یا کارت اعتباری آن بانک را بگیرند اما این موضوع هنوز در شورای پولی و مالی تصویب نشده است.
وی در خصوص این که کدام روش (مستقیم یا غیر مستقیم) را برای آزادسازی سهام عدالت بهتر است که انتخاب کنیم؟ عنوان کرد: هر کدام از روش های آزادسازی مزایا و معایب خاص خود را دارد به طوریکه در روش مستقیم مدیریت دست خود افراد است و می‌توانند در بهترین زمان ممکن سهام را به بهترین قیمت بفروشند بنابراین اکر کمی دانش بورسی داشته باشند راحت می‌توانند به سهام عدالت خود اضافه کرده و مقداری از آن را فروخته و یا نگه دارند.

مدیر روابط عمومی اداره کل اقتصاد و دارایی استان همدان در این راستا افزود: در روش غیرمستقیم سهامدار اختیار را به شرکت‌های استانی می‌دهد و بدون هیچ دانش و ریسکی سهام را می‌فروشد که البته درصدی از سهام افراد هم برای این شرکت‌ها می‌ماند.

خرمرودی با تاکید بر این که سهامدارانی که به سامانه سهام عدالت مراجعه نکنند به صورت خودکار روش غیرمستقیم برای آن ها انتخاب می شود و این دسته از سهامداران نیز می‌توانند با مراجعه به بانک مربوطه که قبلاً شبای حساب آن بانک را برای دریافت سود معرفی کرده‌اند، نسبت به ثبت سفارش فروش سهام خود در شرکت سرمایه‌گذاری استانی اقدام کنند، خاطرنشان کرد: موضوع فروش سهام این افراد به برگزاری مجمع و افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و پذیرش آنها در بازار سرمایه موکول می‎شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قلم مبنی بر این که چرا مبالغ سهام عدالت روی برگه هایی که دست مردم است، بک میلیون تومان اما در سامانه این رقم ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است، عنوان کرد: قرار بود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در مدت ۱۰ سال ارزش سهام را که در برگه‌ها، یک میلیون تومان نوشته شده بود را به همان اندازه برسانند اما این کار انجام نشده و در حال حاضر فقط مبالغ یک میلیون تومانی برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است و مابقی افراد ۵۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان سهام دارند.

خرمرودی در ادامه این موضوع یادآور شد: تفاوت در مبلغ سهام ها نیز به این دلیل سال خرید سهام است به نوعی که پذیره نویسی سهام عدالت از سال ۸۵ تا ۹۵ انجام شده دین سان ارزش سهام ها در این سال ها و قیمت خرید آن ها متفاوت شده است از سویی در دهه ۸۰ عده ای سود سهام عدالت خود بالغ بر ۴۰ هزار تومان را دریافت کرده اند و همین موضوع باعث شده تا امروز میزان سود آن ها کمتر باشد.

مدیر روابط عمومی اداره کل اقتصاد و دارایی استان همدان در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار قلم مبنی بر این که چه زمانی سهام عدالت به سبد سهامداران بورس افزوده خواهد شد؟ گفت: در حال حاضر یکی از کارگزاری ها این روند را پیش برده است اما سهامدارانی که کد بورسی دارند و در کارگزاری ها ثبت نام کرده اند، به زودی سهام عدالت خود را در سبد دارایی های بورسی خود مشاهده خواهند کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.