stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 132510
  • 16 خرداد 1399 - 12:31
7

بنیاد ماندلا: خشونت، عامل خشونت است

بنیاد ماندلا: خشونت، عامل خشونت است

“بنیاد ماندلا” در آفریقای جنوبی با دفاع از اعتراضات اخیر در ایالات متحده اعلام کرد، خشونت می‌تواند یک واکنش عقلانی به نژادپرستی و برای برخی از جوامع تنها راه برای تغییرات باشد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، جورج فلوید، سیاهپوست بی‌دفاع آمریکایی بود که در جریان دستگیری از سوی پلیس سفیدپوست این کشور کشته شد و مرگ وی، موجی از اعتراضات گسترده را هم در ایالات متحده و هم در سایر کشورهای جهان به راه انداخته است.

بنیاد ماندلا در آفریقای جنوبی اعلام کرد، خشونت وقتی که نتیجه محاسبه دقیق توسط جوامعی باشد که می‌دانند فقط چنین اقدامی، پاسخ مطلوب دولت را به همراه می‌آورد، اغلب به آسانی به عنوان اقدامات افراط گرایان یا مجرمان رد می‌شود.

این بنیاد در ادامه آورده است: وقتی جوامع هم با خشونت ساختاری مقاوم و هم حملات به اعضایشان روبرو می‌شوند، واکنش‌های خشونت آمیز از خود بروز می‌دهند. در این موارد استفاده از خشونت می‌تواند منطقی و با دقت هدفمند باشد.

مبارزه خشن به پایان سیستم تبعیض نژادی و حاکمیت اقلیت سفیدپوست در آفریقای جنوبی کمک کرد. اما ۲۶ سال بعد پس از پایان آپارتاید، این کشور هنوز هم با تنش‌های نژادی و نابرابری گسترده روبروست و به گفته این بنیاد، دموکراسی، هنوز به قدر زندگی سفیدپوستان، ضامن زندگی سیاهپوستان نیست.

این بنیاد در ادامه می آورد: اکنون زمان ارزیابی هوشمندانه انعطاف‌پذیری برتری جویی سفیدپوستان در کشور ما، در ایالات متحده و جهان است. باید توجه داشته باشیم که خشونت ساختاری و سایر خشونت‌ها باعث تحریک خشونت می‌شوند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.