stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
  • کد خبر : 132796
  • 17 خرداد 1399 - 12:36
3

حکومت نظامی در آمریکا دست پلیس را برای سوءاستفاده‌های بیشتر باز کرده است

حکومت نظامی در آمریکا دست پلیس را برای سوءاستفاده‌های بیشتر باز کرده است

کارشناسان هشدار می دهند که احکام و دستورات گزینشی در مناطق مختلف آمریکا برای اجرای حکومت نظامی به نیروهای امنیتی این کشور اختیاراتی فراقانونی نسبت به تصمیم‌گیری در خصوص بازداشت افراد از بابت نقض حکومت نظامی داده و به نوبه خود شرایط را برای وقوع سوءاستفاده های بیشتر آسان می کند.

قلم | qalamna.ir :

به نوشته گاردین، شهرهایی در سراسر آمریکا قوانین حکومت نظامی را در تلاش برای فروکاستن از ناآرامی‌های به وجود آمده در واکنش به قتل جورج فلوید سیاهپوست توسط پلیس به اجرا در آورده‌اند. با این حال به گفته کارشناسان حوزه آزادی‌های مدنی، این حکومت نظامی به صورت گزینشی به اجرا در آمده و پیام معترضان در خصوص وقوع سوءاستفاده‌های حقوق بشری از سوی ماموران امنیتی آمریکا را هرچه بیشتر تقویت کرده است.

این کارشناسان تاکید دارند، به کار بردن ادبیات کلی و مبهم در احکام مربوط به حکومت نظامی‌ها به ماموران پلیس و امنیتی این اختیار را داده تا به دلخواه خود هر کسی را به بهانه نقض حکومت نظامی بازداشت کنند و به این ترتیب شرایط برای وقوع سوءاستفاده‌های حقوق بشری هر چه مناسبتر شده است.

در برخی شهرهای آمریکا عوامل پلیس تصمیم گرفتند که معترضان را بازداشت نکنند اما وقتی پلیس بخواهد به صورت دلخواه در مواردی دستور را اجرا کرده و در مواردی دیگر اجرا نکند، حکومت نظامی تبدیل به یک ابزار خودسرانه کنترل در دست آنها می‌شود تا به وسیله آن دست به نقض حقوق معترضان بر طبق قانون اساسی برای تشکیل تجمع و آزادی بیان بزنند.

شیلپی آگراوال، یک وکیل ارشد در شعبه اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در شمال کالیفرنیا به گاردین گفت: حجم ملاحظه‌کاری‌ها و شیوه نگارش این قوانین باعث بروز همان بی‌عدالتی‌هایی می شود که مردم هم اکنون در خیابانها به آنها اعتراض دارند.

او خاطر نشان کرد: چیزی که الهام بخش این اعتراضات بوده و دل این مردم را به درد آورده سوءاستفاده فاحش پلیس از قدرتش بوده است. پاسخ به این وضعیت نباید چیزی باشد که همان پلیس را قدرتمندتر سازد.

اخیرا در لس آنجلس که تا روز پنجشنبه در آن حکومت نظامی اجرا شد، دفتر رئیس پلیس این شهر در توئیتی نوشت، حکومت نظامی را تا ساعت ۱۰ شب اجرا نمی کند در حالی که در دیگر مناطق آمریکا این حکومت نظامی یک ساعت زودتر از آن اجرا می‌شد.

آلکس ویلانوا، سرکلانتر لس آنجلس اجرای حکومت نظامی را یک امتیاز برای ماموران پلیس خواند و نوشت: چون به این ترتیب ما دلیل لازم را برای بازداشت هر کسی که حاضر باشد داشته و صدها نفر را دستگیر می کنیم.

پلیس لس آنجلس بیش از ۳۰۰۰ تن را به اتهام متفرق نشدن و زیرپا گذاشتن حکومت نظامی بازداشت کرد.

رهبران محلی در آمریکا در توجیه این حکومت نظامی‌ها به وقوع غارتگری‌ها و خرابکاری‌ها در حاشیه اعتراضات در شهرها اشاره کرده و این حکومت نظامی ها را مساله مربوط به امنیت عمومی خواندند اما قبل از برداشتن حکومت نظامی در لس آنجلس و شکایت اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا و جنبش جان سیاهپوستان مهم است، سرکلانتر آنجا گفت که این حکومت نظامی به شکل روزانه تا زمان رفع اعتراضات سازماندهی شده ادامه خواهد یافت.

ریچل لدرمن وکیل حقوق مدنی به گاردین گفت: این کاملا روشن است که حکومت نظامی ها به هدف فروخواباندن اعتراضات به اجرا در می آیند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.