stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
  • کد خبر : 133564
  • 19 خرداد 1399 - 12:08
2
دادستان کرمانشاه:

۱۰۰ هکتار از اراضی کرمانشاه در ۲ ماه به باغ و ویلا تبدیل شد/ در حادثه شهرک فدک سوء مدیریت اجرائیات را شاهد بودیم اما نباید مانع اجرای وظایف دستگاه های متولی شویم

۱۰۰ هکتار از اراضی کرمانشاه در ۲ ماه به باغ و ویلا تبدیل شد/ در حادثه شهرک فدک سوء مدیریت اجرائیات را شاهد بودیم اما نباید مانع اجرای وظایف دستگاه های متولی شویم
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: صد هکتار از اراضی کرمانشاه در عرض دوماه تبدیل به باغ و ویلا شده است.
قلم | qalamna.ir :

خبرگزاری قلم و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، با تاکید بر ورود جدی تر دستگاه های متولی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، اظهار کرد: متاسفانه تصور غلطی بین دستگاه های متولی مانند جهاد کشاورزی، شهرداری و منابع طبیعی وجود دارد که در برخورد با چنین تغییر کاربری هایی دادسرا باید پیشران آنها باشد.

وی تصریح کرد: دستگاه ها مکلفند در این زمینه وظیفه قانونی خود را انجام دهند و در قانون صریحا عنوان شده این اختیار را دارند که برخورد داشته باشند.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: اگر هم در راستای اجرای این وظیفه قانونی، حمایت قضایی لازم باشد، از آنها حمایت های کافی را خواهیم داشت.

وی اعلام کرد: طی دو ماهه گذشته ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه به باغ و ویلا تبدیل شده اند که با ورود جهاد کشاورزی ۴۵۰ فقره ساخت و ساز انجام شده در این ۱۰۰ هکتار تخریب شدند.

کرمی افزود: در برخوردی که جهاد کشاورزی با متخلفین داشت، عده ای از آنها معترض شدند و در رابطه ما حمایت های کافی را از این دستگاه داشتیم و اگر هم جرمی اتفاق افتاده بود، دادسرا آن را پیگیری کرد.

وی عنوان کرد: در بحث حادثه شهرک فدک هرچند که سوء مدیریت اجرائیات را شاهد بودیم و این پرونده در جای خود رسیدگی می شود، اما مانع اجرای وظایف دستگاه های متولی هم نباید شود.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه های متولی در این حوزه با قاطعیت پیش بروند و دستگاه قضایی هم حامی آنها خواهد بود.

وی در ادامه به مسدود کردن ۶۵حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال هم اشاره کرد و گفت: در بحث مجوز گلخانه ها هم باید ببینیم طی پنج سال اخیر چه تعداد مجوز صادر شده و چه تعداد از آنها اکنون فعال هستند، چراکه بسیاری از این مجوزها در زمین های با ارزش تجاری بالا گرفته می شوند، درحالی که یک بادمجان هم از آن بیرون نمی آید و ساخت و سازهای دیگری در آن انجام می گیرد.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.