stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 133891
  • 20 خرداد 1399 - 9:36
4

غافلگیری مقام‌های امنیت ملی آمریکا از تصمیم برای کاهش نیروها در آلمان

غافلگیری مقام‌های امنیت ملی آمریکا از تصمیم برای کاهش نیروها در آلمان

پنج منبع مطلع اعلام کردند، تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در کاهش تعداد نیروهای این کشور در آلمان تعدادی از مقام‌های ارشد امنیت ملی آمریکا را غافلگیر کرده و پنتاگون هنوز دستور رسمی برای انجام این مساله دریافت نکرده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد تا ۹۵۰۰ تن از نیروهای این کشور را از آلمان خارج کند که یکی از بزرگترین متحدان ایالات متحده محسوب می‌شود و به این ترتیب تعداد نیروها از ۳۴ هزار و ۵۰۰ به ۲۵ هزار تن می‌رسد.

یکی از مقام‌های آمریکایی گفته که این تصمیم در نتیجه چندین ماه تلاش‌ها و ارزیابی‌های ترامپ گرفته شده و ارتباطی به تنش‌های بین او و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان ندارد که برنامه‌های ترامپ را برای میزبانی نشست حضوری گروه هفت در ماه جاری میلادی نقش برآب کرد.

منابع مطلع دیگر نیز گفتند، تعدادی از مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید، وزارت خارجه و پنتاگون بابت این تصمیم شگفت زده شده و خواستار پاره‌ای توضیحات درباره مسائل مختلف از جمله ناراحتی ترامپ از نشست گروه هفت تا تاثیر ریچارد گرنل، سفیر سابق آمریکا در آلمان و یکی از وفاداران ترامپ بر این تصمیم شده‌اند.

گرنل نیز درباره این تصمیم گفت، همه اینها شایعات است و از ارائه توضیحات درباره این تصمیم و نقش خودش در آن امتناع کرد و ادامه داد، کاهش تعداد نیروها در آلمان از سال گذشته میلادی مورد بحث بوده است.

وی به ناامیدی آمریکا درباره ناکامی آلمان در رسیدن به هدف تامین بودجه دو درصد از تولید ناخالص ملی در ناتو اشاره کرد و گفت، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو آلمان را تنها کشوری می‌داند که برنامه‌ای معتبر برای رسیدن به این تعهد ارائه نکرده است.

در همین حال، یکی از مقام‌های آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت پنتاگون هنوز دستور رسمی برای کاهش نیروها دریافت نکرده است.

مقام‌های دولتی برلین نیز گفتند، آلمان هنوز تاییدیه‌ای در اقدام آمریکا دریافت نکرده است.

کارشناسان امنیتی با اعلام اینکه این طرح از سوی ترامپ “هدیه‌ای” برای روسیه می‌دانند، می‌گویند این مساله در بحبوحه تنش‌های جدی بین واشنگتن و مسکو بر سر کنترل تسلیحات، حمایت مسکو از جدایی طلبان اوکراین، خروج آمریکا از برجام و سایر مسائل ایجاد شده است.

یکی از مقام‌های ارشد سابق آمریکا مطلع از مساله کاهش تعداد نیروها در آلمان گفت: این مساله می‌تواند به مثابه سیلی به صورت آلمان باشد اگر نیروهای از آلمان به لهستان منتقل شوند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.