stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 134109
  • 20 خرداد 1399 - 15:52
4
معاون فرماندار همدان تاکید کرد:

لزوم افزایش سطح ایمنی بازار و مراکز جمعیتی همدان

لزوم افزایش سطح ایمنی بازار و مراکز جمعیتی همدان
معاون فرماندار همدان خواستار افزايش سطح ايمني بازار و مراکز جمعيتي با آموزش، رفع نواقص و الزامات پيشگيرانه و در اولویت قرار دادن این موضوع شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، رضا زمانی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان همدان گفت: در بحث ایمنی بازار و مراکز تجاری بخشی از وظایف متوجه دستگاه های اجرایی ذیربط و بخشی مربوط به مالکین و هیات مدیره مراکز تجاری است که در این راستا لازم است تا افزایش سطح ایمنی بازار و مراکز جمعیتی با آموزش، رفع نواقص و الزامات پیشگیرانه در اولویت قرار گیرد.

معاون امور عمرانی فرماندار همدان افزود: اصلاح شبکه های توزیع برق به عنوان یکی از عوامل آتش سوزی در سال های اخیر در دستور کار توزیع برق شهرستان و مالکین واحدها و مراکز تجاری قرار گرفته و اقدامات خوبی هم انجام شده است اما همچنان در برخی از مراکز نیاز به رفع نواقص داریم.

وی با اشاره به ضرورت افزایش تعامل بین سازمان آتش نشانی، اتاق اصناف و میراث فرهنگی برای به سرانجام رسیدن برخی از این نواقص، تاکید کرد: آموزش نگهبانان و سرایداران این مراکز می تواند در پیشگیری از برخی از حوادث بسیار کارآمد باشد.

زمانی با اشاره سازمان آتش نشانی مبنی بر بررسی کارشناسی ساختمان های اداری و ابلاغ نواقص ادارات، اظهار کرد: رفع نواقص در ساختمان های اداری ممکن است که نیاز به اعتبارات داشته باشد که باید با اولویت بندی مورد ملاحظه و رفع نقص قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نزولات جوی مناسب باعث رویش مناسب گیاهان و محصولات کشاورزی شده است، افزود: با توجه به افزایش دما و احتمال آتش سوزی مراتع و کشت زارها لازم است دهیاران و کشاورزان آمادگی لازم را برای پیشگیری داشته باشند.

معاون فرماندار همدان با اشاره به درخواست اتاق اصناف مبنی بر ممنوعیت ورود خودروهای شخصی به بخش هایی از بازار، گفت: اتاق اصناف موارد را جهت بررسی کارشناسی شورای ترافیک و تصویب طرح به صورت کتبی اعلام نماید.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان نیز با اشاره به یک هزار و ۶۵۱ مورد بررسی کارشناسی توسط این سازمان، مطرح کرد: تمامی مراکز جمعیتی حساس از نظر وضعیت ایمنی مورد پایش قرار گرفته و نواقص به متولیان ابلاغ شده است.

محمدرضا بیاناتی با بیان اینکه گاهی نواقص یک واحد تجاری به ۲۵ مورد هم رسیده است، افزود: در بافت بازار و مراکز تجاری همدان انبارهای غیر اصوالی کالا، فعالیت برخی از واحدهای صنفی پرخطر در مجاورت یکدیگر، استفاده از مصالح نامناسب، عدم رعایت الزامات ایمنی، سیم کشی نامناسب برق عمده نواقصی است که وجود دارد.

وی در این راستا بیان کرد: قبل از هرگونه ساخت و ساز و اخذ پروانه ساختمانی اخذ پروانه ایمنی از سازمان خدمات ایمنی ضروری است و در صورت رعایت این موضوع شاهد کاهش قابل ملاحظه حوادث خواهیم بود.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.