stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 134356
  • 21 خرداد 1399 - 11:54
2

رحیمی جهان‌آبادی: مرزهای شرقی ما منطقه آزاد برای صادرات کالای با کیفیت ندارند

رحیمی جهان‌آبادی: مرزهای شرقی ما منطقه آزاد برای صادرات کالای با کیفیت ندارند

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که عدم استفاده صحیح از این فرصت چهار ساله مجلس یازدهم فقط به یک جناح آسیب نمی‌زند بلکه آسیب آن متوجه کلیت نظام خواهد بود، تأکید کرد: بر همه ما واجب است که از نظام، مشروعیت آن و خدماتی که به محرومان ارائه می‌کند، دفاع کنیم.

قلم | qalamna.ir :

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: امام حسین (ع) جمله‌ای طلایی دارند که از مدت‌ها پیش من آن را در بالای سربرگ مجلس خود حک کرده بودم. ایشان می‌فرمودند نیاز مردم به شما از نعمات خدا بر شما است. از این نعمت آزرده خاطر نباشید. خواهران و برادران این نعمت بر شما مبارک باد. امیدوارم در این چهار سال از این فرصت به عنوان توشه آخرت استفاده کنید. همچنین لازم است از شهدای عرصه سلامت یاد کنم و از تمامی کادر درمانی و نیروهای خدمت‌رسانی، پرستاران و پزشکان در عرصه مبارزه با کرونا علیرغم تمام فشارها و تحریم‌ها تشکر کنم که آن‌ها بودند که جانانه از سلامت مردم دفاع کردند.

وی افزود: مجلس یازدهم در آغاز راهی پرمخاطره و سراسر مشکل است. اگر از این فرصت چهار ساله و فرصت مردم به درستی استفاده نکنیم یک جناح و یک تفکر آسیب نمی‌بیند بلکه نظام جمهوری اسلامی ایران آسیب می‌بیند و فاصله میان نظام و مردم به همه آسیب می‌زند. همه ما با هر نوع تفکر مسئول هستیم از نظام جمهوری اسلامی ایران، مشروعیت آن و خدماتی که به طبقات محروم ارائه می‌دهد، دفاع کنیم.

نماینده مردم تربت جام با اشاره به برخی مشکلات کلی کشور عنوان کرد: یکی از این مشکلات تفاوت میان حقوق بازنشستگان با کارکنان است. در حالی که بازنشستگان در شرایط بدی قرار دارند. در مجلس یازدهم باید برای تطبیق این حقوق اقدام لازم انجام شود. موضوع دیگر وضعیت نابسامان روستاها است که متولی ندارد. در این باره طرحی را پیشنهاد دادم و به هیأت رئیسه ارائه دادم که برای تشکیل وزارت امور روستایی اقدام شود. کمک کنید تا متولی برای روستاها پیدا شود. روستاها در بحث آبرسانی دچار مشکل هستند. بارها به وزیر نیرو درباره ۲۴ روستای فاقد آب نامه نوشتم اما از اعتبار در نظر گرفته شده یک ریال هم داده نشد. لازم است در این مناطق مرزی که دچار مشکل هستیم توجه لازم را داشته باشیم.

وی در همین خصوص عنوان کرد: اعتبارات جاده‌های روستایی اندک است. زمان بررسی بودجه به آنچه پیشنهاد دولت است اکتفا نکنید. لازم است که اعتبار در این باره افزایش پیدا کند. متأسفانه مرزهای شرقی ما منطقه آزاد برای صادرات کالای با کیفیت ندارند. این در حالی است که بازار ۳۰ میلیونی افغانستان نیازمند کالای ایرانی است. همچنین لازم است نقش مجلس در دیپلماسی پارلمانی و دیپلماسی عمومی مورد توجه قرار گیرد و در کنار وزارت خارجه بتوانیم روابط میان ملت با ملت‌ها را در کنار روابط دولت با دولت‌ها ارتقا بدهیم. این روابط ملت با ملت‌ها می‌تواند در تبادل فرهنگ و تفکر ارزشمند باشد که مجلس می‌تواند با تقویت گروه‌های دوستی پارلمانی و بخش‌های تخصصی این رابطه با بهبود ببخشد. موضوع دیگری که لازم است حتما مورد توجه قرار گیرد ساماندهی شوراها و اعتبارات آن‌ها است. لازم است در این باره چهاره‌اندیشی شود.

رحیمی جهان‌آبادی در پایان اضافه کرد: همکاران محترم لازم است به کار کمیسیونی و تخصصی توجه لازم را داشته باشید چرا که اگر بخواهیم به آمار دولت و کارشناسانی که به اینجا می‌آیند تکیه کنیم حاصلی را از مجلس یازدهم متصور نخواهیم بود. هر کارشناس و وزیر هنگامی که به اینجا می‌آید مسائل را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که گویا مشکلی وجود ندارد. خودتان به عنوان مجلس مسائل کشور را در دست بگیرید.

انتهای پیام  

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.