stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 13455
  • 19 آبان 1394 - 17:15
0

شکوری راد: بازداشت‌های اخیر نوعی تسویه حساب است

شکوری راد: بازداشت‌های اخیر نوعی تسویه حساب است

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با اشاره به دستگیری‌های اخیر تعدادی از فعالان رسانه‌ای اظهار کرد: به نظر می‌رسد که دستگیری‌های اخیر نوعی تسویه حساب با دولت و شخص رییس‌جمهور است که متاسفانه در شکل قانونی در حال انجام است.

قلم | qalamna.ir :

علی شکوری‌راد دربازدید از غرفه ایسنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به بازداشت‌های اخیر تعدادی از فعالان رسانه‌ای و همچنین واکنش رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی امنیت ملی نسبت به این دستگیری‌ها، با بیان اینکه شکل این نوع بازداشت‌ها و اعلان‌ها دلالت بر سیاسی بودن ماجرا می‌کند اظهار کرد: همیشه در جامعه کسانی هستد که ممکن است مرتکب تخلفاتی شوند که این موضوع نیاز به بررسی توسط نهاد قضایی دارد یا نهاد اطلاعاتی ممکن است بخواهد در مورد آن بررسی‌هایی انجام دهد اما این موضوع نیاز به جار و جنجال ندارد.

وی گفت: زمانی که موضوعی با جار و جنجال مطرح می شود بدان معناست که سیاسی است به ویژه در مورد موضوع دستگیری تعدادی از فعالان رسانه‌ای که پس از شدت گرفتن حملات به دولت و بعد از توافق برجام در حال اتفاق افتادن است.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد که این اتفاقات اهداف خاصی دارد تا نگذارند برجام دستاوردهای خود را برای دولت داشته باشد به همراه دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه در این ماجرا نوعی تسویه حساب با دولت و با شخص آقای رییس‌جمهور در حال انجام شدن است، خاطرنشان کرد: متاسفانه این تسویه حساب با شکلی قانونی در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت‌های حزب اتحاد ایران اسلامی برای انتخابات پی‌شرو با بیان اینکه حزب اتحاد ملت در روند انتخابات با مجموعه اصلاح‌طلبان مشارکت دارد و در جهت تقویت و انسجام این مجموعه فعالیت می‌کند، اظهار کرد: خوشبختانه در جلسه اخیر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان روند همگرایی بسیار خوبی شکل گرفت و دکتر عارف نیز به عنوان رییس این شورا انتخاب شدند.

شکوری راد افزود: اصلاح‌طلبان می‌توانند گام‌های بلندتری به سمت انتخابات بردارند و آنطور که به نظر می‌رسد مشکل عمده‌ای پیشروی ما نخواهد بود.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با تاکید بر اینکه فضای اجتماعی کاملا همراه اصلاح‌طلبان است، گفت: اگر انتخابات به شکلی سالم، صحیح و آزاد برگزار شود شاهد شکل‌گیری مجلسی خواهیم بود که در آن عقلانیت حاکم است و دولت برآمده از رای مردم را حمایت می‌کند. ان‌شاء لله در این زمینه دولت بتواند به جز برجام دستاوردهای دیگری نیز داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین در مورد اظهارات برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر حضور شخصیت‌هایی علاوه بر عارف برای قرار گرفتن در سرلیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان، با تاکید بر اینکه هنوز هیچ لیستی مشخص نشده که بخواهیم راجع به سرلیست بودن افراد صحبت کنیم، اظهار کرد: هنوز اصلاح‌طلبان در مورد اینکه چه کسانی نامزد شوند وارد بحث نشده‌اند و کسانی که تا به حال راجع به سرلیستی صحبت‌هایی مطرح کرده‌اند، صرفا نظرات خود را بیان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه افراد آزادند که نظرات خود را بگویند، ادامه داد: افراد آزادند که گرایشات و دیدگاه‌هایی داشته باشند و آنها را مطرح کنند اما اینها صرفا نظرات آنهاست. اصلاح‌طلبان در روند کاری که شورای عالی سیاستگذاری تعیین می‌کند نامزدهای خود را مشخص می‌کنند و ممکن است پس از این مرحله در مورد سرلیستی نیز مباحثی نیز مطرح شود.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با تاکید بر اینکه سرلیست بودن در فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان خیلی موضوعیت ندارد، گفت: اساسا فکر می‌کنیم که روند بستن لیست باید روندی منطقی باشد.

وی با بیان اینکه کسی از سرلیست بودن اعتبار نمی‌گیرد، افزود: شرایط به گونه‌ای نیست که بخواهیم حساسیت به خرج دهیم اما طبعا اصلاح‌طلبان نیز مانند بقیه گزیده‌ترین نامزد خود را در سرلیست خود قرار خواهند داد.

این فعال سیاسی در پایان با اشاره به آغاز به کار سایت مربوط به حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در فضای مجازی در مورد انتشار نشریه‌ای به عنوان ارگان رسانه‌ای این حزب، اظهار کرد: حزب در آینده نشریه‌ خود را منتشرخواهد کرد اما در حال حاضر در این مورد اقدام خاصی انجام نگرفته اما این احتمال وجود دارد که با یک هفته‌نامه فعالیت رسانه‌ای خود را آغاز کنیم.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.