محمد اسلامی در حاشیه آئین بهرهبرداری ۶ کیلومتر از پروژه ۴ خطه جاده هراز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز دو بخش ۳ کیلومتری در محور پلور – لاسم و دیگری در بخش وانا به بهرهبرداری رسیده است، گفت: با بهرهبرداری از این ۶ کیلومتر، ۷۲ کیلومتر از جاده هراز ۴ خطه شده و ۲۹ کیلومتر باقی میماند که در دست احداث است.
وی با بیان اینکه این پروژه جزء سختترین عملیات راه سازی کشور محسوب میشود، تصریح کرد: به دلیل استفاده همزمان مردم و عملیات اجرایی پیمانکاران، این پروژه، پرهزینه و زمانبر شده است با این وجود به دنبال آن هستیم تا پایان این دولت، مشکلات آن برطرف شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: تونل وانا و پلی که در ابتدای آن احداث شده است، بزرگترین و طولانی ترین تونل جاده هراز با طول ۱۷۰۰ متر است.
اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در منطقه چلاو نیز در حدود ۴۵ روز یک زیرگذر احداث شده بود اما معارضی که برای آن به وجود آمد پروژه را یکسال به تعویق انداخت، تصریح کرد: با ورود رئیس جمهور این مشکل برطرف شده و کار اجرایی آن به زودی آغاز می شود.
وی همچنین با بیان اینکه ترافیک معادن شن و ماسه در حوزه آمل، حجیم و پرشمار است و این زیرگذر گره ترافیکی آنجا را برطرف می کند، گفت: پیش بینی می کنیم حدود ۴۰ درصد عملیاتهای راهسازی هراز از سال ۹۴ تاکنون انجام شده و امیدواریم کارهای باقیمانده کمک کند تا توقف ترافیکی کمتری داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هیچ طرح نیمه تمام رها شده در مازندران وجود ندارد و تمامی طرحهای این استان در حال عملیات هستند، خاطرنشان کرد: در تاکام طی یکسال، ۳۰ درصد پیشرفت عملیات صورت گرفت که یک رکورد محسوب می شود و در روزهای آینده ۱۷ کیلومتر آن نیز افتتاح خواهد شد.
انتهای پیام