stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 26 June , 2024
  • کد خبر : 134781
  • 22 خرداد 1399 - 13:33
3
مدیرکل راه‌شهرسازی استان همدان خبر داد:

۹ هزار همدانی نیازمند تأمین مسکن

۹ هزار همدانی نیازمند تأمین مسکن
مدیرکل راه‌شهرسازی استان همدان مطرح کرد: در طرح مسکن ملی، ۱۷ هزار و ۳۰۰ همدانی ثبت‌نام کرده اند که پس از پالایش، به 8 تا ۹ هزار نفر خواهد رسید، خاطرنشان کرد: بر این اساس نیاز ایجاد 5 هزار واحد مسکونی را برنامه ریزی کرده ایم و تفاهم نامه های لازم نیز با دستگاه های اجرایی منعقد شده است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، داریوش حسینی در هفدهمین صحن شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه در ساخت مسکن ملی از ظرفیت زمین های موجود دستگاه های اجرایی استفاده می‌شود؛ گفت: هم اینک بین ۸ تا ۹ هزار همدانی نیازمند تأمین مسکن هستند.

وی با بیان این که، در طرح مسکن ملی، ۱۷ هزار و ۳۰۰ همدانی ثبت‌نام کرده اند که پس از پالایش، به ۸ تا ۹ هزار نفر خواهد رسید، خاطرنشان کرد: بر این اساس نیاز ایجاد ۵ هزار واحد مسکونی را برنامه ریزی کرده ایم و تفاهم نامه های لازم نیز با دستگاه های اجرایی منعقد شده است.

مدیرکل راه‌شهرسازی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه سه دوره گرانی مسکن را از دهه ۸۰ تاکنون داشته‌ایم، افزود: متأسفانه تغییرات قیمت ارز و سوداگری‌ها در کشور موجب تغییر قیمت مسکن شده است.

وی در این راستا اظهار کرد: تفکیک‌ها با رعایت قوانین زمین شهری الزامی است و گفته شده در خصوص باغ‌ها باید ماده ۱۴ رعایت شود.

این مسئول با اشاره به طرح جامع شهری، تأکید کرد: تا زمانی که تمام کارشناسی‌ها صورت نگیرد، طرح جامع را نخواهیم بست.

کمبود مسکن در همدان نداریم

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان نیز در این راستا، با بیان اینکه بر اساس نفوس مسکن، از سال ۹۵ تا ۹۹ برای ۲۴ هزار و ۳۷۶ واحد پروانه صادر شده است، اظهار کرد: این مهم در شهر همدان بیش از ۲۲ هزار مورد بوده است.

رضا زمانی با اشاره به اینکه به ازای هر سه نفر یک واحد مسکونی در شهر همدان داریم و این نشان می‌دهد کمبود واحد نداریم، گفت: ممکن است واحدهایی خالی باشد که به حوزه سرمایه‌گذاری و سوددهی بازگردد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر زمین مرغوب در شهر همدان نداریم؛ افزود:‌ باید زمین‌های مرغوب در شهر همدان داشت که این مهم، نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است.

معاون فرماندار همدان با تاکید به اینکه نیاز به بانک اطلاعاتی از املاک شهر همدان داریم، بیان کرد:‌ باید شناسنامه هوشمند مسکن را در شهر همدان ایجاد کنیم.

زمانی خواستار اصلاح نظام تعرفه مشاوره املاک شد و گفت: میزان تعرفه املاکی در معامله مسکن نباید بنابر قیمت مسکن باشد.

گفتنی است؛ در پایان جمعی از خانواده بزرگ کوهنوردی و طبیعت‌گردی همدان با حضور در صحن شورا به بیان دغدغه‌هایشان در حوزه کوهستان الوند پرداختند و از نمایندگان مردم در شورای شهر، مسئولان اجرایی و قضایی درخواست داشتند: برای نجات منابع ذی‌قیمت طبیعی و زیست‌محیطی بسیج شوند و در حفاظت از آنچه وجود دارد و برای احیای آن چه ضایع شده، همت مضاعف داشته باشید

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.