stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 134972
  • 23 خرداد 1399 - 11:01
4

نگرانی سازمان ملل از کشف گورهای جمعی در طرابلس لیبی

نگرانی سازمان ملل از کشف گورهای جمعی در طرابلس لیبی

سازمان ملل نسبت به کشف هشت گور جمعی در جنوب شرق لیبی ابراز نگرانی کرد و از مقامات این کشور خواست تحقیقاتی را در این باره انجام دهند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از روزنامه رأی الیوم، هیئت سازمان ملل در لیبی اعلام کرد با نگرانی شدید تمام گزارشات هولناک درباره کشف هشت گور جمعی در اطراف طرابلس را دنبال می‌کند. بیشتر این گورها در شهر ترهونه در جنوب شرق لیبی هستند.

این هیئت در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات لیبیایی باید براساس قوانین بین المللی تحقیقات سریع و شفافی را درباره قتل‌های فراقانونی انجام دهند.

دولت وفاق ملی لیبی نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده ارتش “ملی” لیبی را عامل این گورهای دسته جمعی دانست.

از سوی دیگر محمد علی عبدالله، مشاور سیاسی نخست‌وزیر لیبی در امور آمریکا گفت: حل سیاسی بحران در لیبی بدون کمک تمام همسایگانش از جمله مصر که بر یک طرف بازنده حساب باز کرده، ممکن نیست.

وی گفت: طرح مصر صرفا یک نمایش است. قاهره قبل از اینکه بخواهد در حل بحران میانجیگری کند باید تدابیر جدی را برای اعتمادسازی با طرابلس اتخاذ کند.

محمد علی عبدالله تأکید کرد که محمد حمدان دقلو حمیدتی، معاون اول رئیس شورای حاکمیتی در سودان مسئول اعزام مزدوران سودانی به لیبی است.

خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت لیبی نیز اعلام کرد هیچ مذاکره‌ای با خلیفه حفتر صورت نمی‌گیرد و وی یک جنایتکار جنگی است.

وی از آمادگی برای ازسرگیری روند سیاسی براساس آرمان‌ها و دیدگاه‌ها و درخواست برای برگزاری همه‌پرسی درباره قانون اساسی خبر داد.

در همین راستا نیروهای دولت توافق ملی لیبی اعلام کردند که کنترل یک خط امداد اصلی را که نیروهای حفتر از آن برای حمله به طرابلس استفاده می‌کردند در دست گرفتند.

این خط از منطقه العربان در جنوب طرابلس تا منطقه الشویرف است که طرابلس را به شهر سبها در جنوب لیبی وصل می‌کند.

نیروهای دولت توافق ملی لیبی کنترل کامل طرابلس و شهرهای ترهونه و بنی ولید را در دست دارند و اخیرا عملیاتی را برای سیطره بر شهرهای شرق لیبی و مرکز آن از جمله سرت و الجفره آغاز کردند.

همچنین یک منبع در وزارت کشور دولت توافق ملی اعلام کرد تیم مهندسی ترکیه در زمینه مین‌زدایی به جنوب طرابلس رسید تا در روند مین زدایی این مناطق شرکت کند.

وزارت کشور دولت توافق ملی لیبی از آوارگان جنوب طرابلس خواسته تا زمان مین‌زدایی مناطقشان به آنجا برنگردند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.