دکتر محسن ارجمندی در گفت و گو با خبرنگار قلم اظهار داشت: اصلی ترین دلیل حجم ترافیک در شهر کرمانشاه عدم امکان اجرای طرح محدوده زوج و فرد در هسته مرکزی شهر و عدم استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل شرایط بیماری کرونا است.
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار وسیله نقلیه در شهر کرمانشاه فعال است که به صورت صعودی به آن افزوده میشود و در کنار این افزایش خودرویی، فرهنگ ترافیک نامناسب نیز یکی از عوامل ایجاد ترافیک می باشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در خصوص ساعات و معابر پرتردد شهر کرمانشاه بیان داشت: با توجه به سفرهای درون شهری ساعات پیک ترافیک در بین بازه زمانی ۶ و ۳۰ الی ۷ و ۳۰ دقیقه صبح، ۱۱ و ۳۰ الی ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر، ۱۶ الی ۱۸ عصر و بیشترین بار ترافیکی سطح شهر در بازه زمانی ۱۶ الی ۲۰ است و می توان از محدوده مرکزی شهر (بازار)، خیابان شریعتی، بلوار گلها (مسکن) محدوده بلوار نوبهار، تقاطع کارگر، میادین آزادی، آزادگان، سپاه و تقاطع شهید سلیمانی به عنوان معابر پرتردد و پرترافیک نام برد.
ارجمندی با اشاره به تاثیر بیماری کرونا بر ترافیک در سال گذشته در شهر کرمانشاه گفت: در سال گذشته با شیوع بیماری کرونا میزان ترافیک و معابر سطح شهر بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است اما در حال حاضر میزان ترافیک با توجه به عدم استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل توسط شهروندان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
وی در پاسخ به وضعیت ترافیکی کارگاه های عمرانی فعال در سطح شهر اظهار داشت: در محیط های کارگاهی سطح شهر نظیر تقاطع شهید سلیمانی و چهار راه بسیج با توجه به شرایطی که به وجود آمده با مدیریت ترافیک و ایجاد مسیر انحرافی وضعیت ترافیک به شرایط مطلوب نزدیک شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین تخلف در معابر پر تردد سطح شهر کرمانشاه مشکل پارک دوبل و عدم رعایت سرعت مجاز است.