stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 135788
  • 25 خرداد 1399 - 14:45
2
ثبت نام ۷۳۰ نفر از فارس در بزرگترین رقابت قرآنی کشور

ثبت نام ۷۳۰ نفر از فارس در بزرگترین رقابت قرآنی کشور

ثبت نام ۷۳۰ نفر از فارس در بزرگترین رقابت قرآنی کشور
۷۳۰نفر از فارس در بزرگترین رقابت قرآنی کشور ثبت نام کردند.
قلم | qalamna.ir :
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه فارس گفت: ۷۳۰ نفر از این استان در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف امسال ثبت‌نام کردند.
سید امیرعباس جلالی با اشاره به برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در سال جاری گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در این مسابقات ۱۶ خردادبود که مهلت شرکت در آن نیز تمدید نشد.
او از مشارکت و ثبت‌نام ۷۳۰ نفر از این استان در این دوره از مسابقات خبر داد و افزود: به لحاظ آمار ثبت‌نام شوندگان در این مسابقات رتبه هفتم کشور را کسب کردیم.
جلالی با اشاره به رشته‌های این مسابقات گفت: این مسابقات همه ساله در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، دعاخوانی و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس زمان برگزاری مرحله نخست این دوره از مسابقات را تیرماه امسال اعلام کرد و گفت: امسال مرحله شهرستانی به‌صورت منطقه‌ای در سطح استان برگزار می‌شود که پیش از ثبت‌نام‌ها قرار بود این مرحله در ۶ منطقه استان برگزار شود.
او ادامه داد: بعد از مشخص شدن تعداد و آمار ثبت‌نام‌ها این مناطق به ۴ منطقه کاهش یافت و به دلیل تعداد کم متسابقان شمال استان فارس، منطقه آباده حذف و متسابقان مناطق شمال استان در نزدیک‌ترین حوزه امتحانی آنان یعنی شیراز حضور یافته و به رقابت می‌پردازند.
جلالی اضافه کرد: مسابقات منطقه جنوب استان به مرکزیت گراش و در مجمع‌الفاطمیون، شیراز در بقعه شاه داعی‌الی‌الله، شرق استان امامزاده شاهزاده قاسم فسا (ع)، غرب استان نیز در امامزاده سیدحسین (ع) کازرون برگزار خواهد شد.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس با بیان اینکه مرحله استانی نیز نیمه دوم مردادماه امسال برگزار خواهد شد، گفت: هنوز زمان و مکان برگزاری مرحله کشوری این دوره از مسابقات نیز مشخص نشده است.
او با تاکید بر اینکه فعلاً تصمیم‌ها بر این شده که مسابقات حضوری برگزار شوند، به اعمال یکسری تغییرات در این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: در مسابقات امسال رشته‌های تفسیر و دعاخوانی مرحله شهرستانی نداشته و داوری آن‌ها هم در استان انجام نمی‌شود و تنها فایل ضبط و به تهران ارسال می‌شود و به همین دلیل رفت و آمد متسابقان به مرکز استان را حذف کردیم و اعلام کردیم که هر کسی فایل اجرای خود را ضبط و به مرکز استان ارسال کرده تا به تهران ارسال کنیم.
هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.