stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 26 June , 2024
  • کد خبر : 136525
  • 26 خرداد 1399 - 16:33
2

شناسایی هزاران مورد تغییرکاربری غیرمجاز طی ۱۰ سال/استقرار یگان حفاظت از اراضی

شناسایی هزاران مورد تغییرکاربری غیرمجاز طی ۱۰ سال/استقرار یگان حفاظت از اراضی

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: ۱۰ سال حدود ۱۹۲ هزار و ۹۰۰ مورد از اراضی با مساحت ۳۴ هزار هکتار تغییر کاربری غیرمجاز داشتند و حدود ۵۷ هزار مورد در ۱۳ هزار هکتار قلع بنا شده است.

قلم | qalamna.ir :

علیرضا اورنگی در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: از  ۱۶۵ میلیون هکتار اراضی کشور اعم از اراضی ملی و غیر ملی حدود ۲۳ میلیون هکتار مستعد کشاورزی است که از این ۲۳ میلیون هکتار حدود ۱۴.۵ میلیون هکتار در چرخه تولید قرار دارد. تکلیف داریم مطابق برنامه ششم توسعه نسبت به کاداستر اراضی کشاورزی تا سقف ۲۰ میلیون هکتار اقدام کنیم.

وی ادامه داد: برای کاداستر اراضی باید عکس تهیه و تبدیل به نقشه کنیم و سپس به سازمان ثبت املاک فرستاده تا اسناد آنها صادر شود. در حال حاضر نیز از ۹ میلیون هکتار اراضی عکس تهیه شده است که از این تعداد حدود ۷ میلیون هکتار عکس ارتو شده، از آن نیز چهار و نیم میلیون هکتار  نقشه تهیه شده است، سه و نیم میلیون هکتار نقشه نیز آماده و ۲.۲ میلیون هکتار از اراضی به سازمان ثبت املاک برای جانمایی فرستاده شده است. خوشبختانه کاداستر جزو طرح های مهم و اولویت دار ما است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهار کرد:طی مدت ۱۰ سال حدود ۱۹۲ هزار و ۹۰۰ مورد از اراضی با مساحت ۳۴هزارهکتار تغییرکاربرهای غیر مجاز داشتند که شناسایی شدند و حدود ۵۷ هزار مورد را در سطح حدود ۱۳ هزار هکتار قلع بنا کردیم. همچنین ۳۹هزار و ۶۰۰ مورد تغییر کاربری مجاز در مساحت ۲۹هزار هکتار در کل کشور نیز رخ داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مهمترین تکلیف ما در سال جهش تولید تلاش بیشتر از گذشته نسبت به حفظ اراضی کشاورزی و باغی است، گفت: مهمترین خدمت ما این است که نگذاریم یک متر از اراضی حاصلخیز به اراضی غیر کشاورزی تبدیل شود.

اورنگی همچنین به سامانه اعلام تغییر کاربری غیرمجاز اشاره کرد و گفت: سامانه ۱۳۱  سامانه گزارش‌های مردمی تغییر کاربری و همچنین ارائه مشاوره در خصوص کاربری اراضی کشاورزی و سایر قوانین و مقررات امور زمین  است و بسیاری از اخبار مربوط به تغییر کاربری‌های غیرمجاز نیز  توسط مردم و از طریق همین سامانه به ما اعلام  می‌شود که پیگیر آن خواهیم بود.

 رییس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه با اقدامات غیرمجاز در اراضی باغی و زراعی برخورد خواهد شد، گفت: برای پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری و زمین خواری، از سال گذشته مجوز راه اندازی یگان حفاطت امور اراضی اخذ شد و  در حال حاضر در ۳۱ استان کشور  نیز یگان حفاظت از اراضی کشاورزی مستقر شده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.