stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 136865
  • 27 خرداد 1399 - 14:51
4
مدیر اداره آموزش وپرورش ناحیه دو همدان خبر داد:

بازگشایی مدارس همدان از اول شهریورماه/ روزهای پنجشنبه مدارس باز است

بازگشایی مدارس همدان از اول شهریورماه/ روزهای پنجشنبه مدارس باز است
مدیر اداره آموزش وپرورش ناحیه دو همدان با بیان این که نمی توان پیش بینی کرد که آغاز سال تحصیلی 99/1400 با توجه به شیوع کرونا به چه شکلی است، از آغاز به کار آموزش و پرورش از اول شهریورماه خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، محمد باب الحوائجی پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان که در سالن جلسات فرمانداری همدان برگزار شد، با بیان این که امتحانات دانش آموزان در برخی از مقاطع به پایان رسیده و امتحانات در برخی از مقاطع تحصیلی در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: دغدغه و مشکلی برای دانش آموزان در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان این که نهضتی از سوی خیّرین در پیش گرفته شد و بر اساس آن، شاهد تامین گوشی هوشمند و تبلت برای دانش آموزان محروم در همدان بودیم، گفت: مدارسی که پوشش مناسب اینترنتی ندارند به ویژه مدارس روستایی، در این زمینه باید مورد توجه ویژه ای باشند.

این مقام مسئول با اشاره به این که هنوز بسته های اینترنتی رایگان برای معلمین و دانش آموزان در همدان را شاهد نیستیم، عنوان کرد: یک بار این اتفاق افتاد اما در حال حاضر، مطرح می شود که چنین منوالی برای مرحله دوم به مخابرات همدان ابلاغ نشده است.

مدیر اداره آموزش وپرورش ناحیه دو همدان با اشاره به این که در زمینه ارتقای سواد رسانه ای برای معلمان ۶۰ ساعت آموزش مجازی برگزار شد، ادامه داد: شیوع کرونا در اسفندماه ما را غافلگیر و زمین کرد اما پذیرفته نیست که برای مهرماه امسال هم شاهد بهانه و خلاهایی باشیم.

ارزیابی مدیران و معلمان در دستور کار

باب الحوائجی با تاکید بر این که اگرچه مدارس در این دوران تعطیل شد، اما آموزش تعطیل نشد، ادامه داد: حال، وظیفه داریم تا مدیرانمان را ارزیابی کنیم و مدیران نیز بایستی به لحاظ کیفیت آموزشی، معلمان خود را ارزیابی نمایند.

وی با بیان این که نمی توان پیش بینی کرد که آغاز سال تحصیلی ۹۹/۱۴۰۰ با توجه به شیوع کرونا به چه شکلی است، از آغاز به کار آموزش و مدارس از اول شهریورماه خبر داد.

مدیر اداره آموزش وپرورش ناحیه دو همدان با بیان این موضوع، از باز بودن مدارس در روزهای پنجشنبه نیز خبر داد و گفت: بایستی فضا به نحوی اداره شود که تمامی دانش آموزان از برنامه های آموزشی بهره مند شود و هیچ دانش اموزی بلاتکلیف نماند.

باب الحوائجی در ادامه صحبت های خود در خصوص پروژه مهر نیز افزود: کارگروه بهداشت و سلامت نیز به عنوان ششمین کارگروه پروژه مهر ایجاد شده است و سعی داریم تا فضایی به دور از استرس و همراه با نشاط را در سال تحصیلی جدید داشته باشیم.

این مقام مسئول افتتاح استخرهای دانش آموزی در همدان را ظرفیت عظیمی دانست و خواستار همکاری شهرداری همدان در زمینه تهاتر زمین و ساخت مدرسه ای در فقیره همدان شد.

مدیر اداره آموزش وپرورش ناحیه دو همدان با بیان این که نیاز است تا مدارس استقلال، تقواطلب، اخوان و غدیر در خضر تا آغاز سال تحصیلی جدید، با همکاری اداره کل نوسازی مدارس، ساخته و تکمیل شوند، تصریح کرد: آبخوری های مدارس را در این ناحیه از عوارض پنج درصد شهرداری تامین و اصلاح کرده ایم.

وی با بیان این که از تعداد ۴ هزار و ۴۰۰ دانش اموز، ۶۷۹ نفر هنوز کتاب های خود را سفارش نداده اند، افزود: در زمینه سفارش کتب درسی، رتبه سوم کشوری را داریم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.