stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 137412
  • 28 خرداد 1399 - 12:55
5

اعتراض ترکیه به سیاست فرانسه در قبال لیبی

اعتراض ترکیه به سیاست فرانسه در قبال لیبی

وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات مقامات پاریس راجع به تحولات لیبی اعلام کرد که فرانسه مانند همچون حضورش در سوریه به دنبال کار سیاه است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات مقامات فرانسه راجع به تحولات لیبی اعلام کرد: “فعالیت‌های ترکیه در لیبی مشروع هستند ولی فرانسه مانند همچون حضورش در سوریه به دنبال کار سیاه است و پیمانکاری فرعی برخی کشورها را برعهده دارد”.

در این بیانیه همچنین آمده است: “اظهارات اخیر مقامات فرانسه در ارتباط با موضع آنکارا در قبال لیبی، نشانه‌گر سیاست تاریک و بدون شرح پاریس علیه لیبی است”.

همچنین وزارت امور خارجه ترکیه با اشاره به اینکه حمایت فرانسه از ژنرال خلیفه حفتر، باعث تشدید بحران لیبی می‌شود، اعلام کرد: “حمایت دولت فرانسه از حفتر باعث تداوم روش‌های نظامی توسط وی شده و مشکلات مردم لیبی را افزایش داده است. بزرگترین مانع برقراری صلح و ثبات در لیبی، حمایت فرانسه و برخی کشورها از ساختارهای غیرقانونی برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در این کشور است”.

همچنین در بیانیه مذکور آمده است: “ترکیه بنا به درخواست دولتی که از سوی سازمان ملل و جامعه بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است، در لیبی حضور دارد. درحالی که ترکیه در کنار دولت مشروع است، فرانسه از یک شخص کودتاگر حمایت می‌کند”.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.