stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 137773
  • 30 خرداد 1399 - 12:31
3
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

۸۵ درصد موارد شیوع کرونا از محافل و تجمعات خانوادگی است

۸۵ درصد موارد شیوع کرونا از محافل و تجمعات خانوادگی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ۸۵ درصد موارد شیوع کرونا در حال حاضر از تجمعات و محافل خانگی نظیر عروسی‌ها، میهمانی‌ها و مسافرت‌ها گزارش می‌شود، گفت: به هیچ عنوان شدت بیماری کاهش نیافته و ویروس ضعیف نشده و فصل گرما نیز از بین برنده آن نبوده است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، رشید حیدری مقدم ظهر پنج شنبه در آئین افتتاح پروژه‌های دستگاه اکوکاردیوگرافی مرکز قلب فرشچیان، کلینیک مشاوره جنسی و تحویل ۸ دستگاه آمبولانس به مراکز اورژانس استان همدان، مطرح کرد: امروز ۸ دستگاه آمبولانس پیشرفته اسپرینتر هر یک به ارزش دو میلیارد تومان در استان همدان توزیع شد.

این مسئول با بیان این موضوع عنوان کرد: ناوگان خودرویی همدان از سال ۹۲ تاکنون گام‌های خوبی در مسیر نوسازی و به روز شدن تجهیزات برداشته به طوری که در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه آمبولانس در استان همدان فعال شده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به فعال شدن اورژانس هوایی استان همدان، عنوان کرد: از زمان راه‌اندازی تاکنون نزدیک به ۳۵۰ پرواز در راستای جابجایی بیماران داشته‌ایم و این اتفاق مبارکی در راستای تسریع انتقال بیماران و مصدومین تصادفات و سوانح است.

حیدری مقدم افزود: راه‌اندازی دستگاه اکوکاردیوگرافی در مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان دومین خبر ارزشمند دانشگاه در ایام شیوع کرونا است که وجود آن موجب تعمیق خدمات به بیماران قلبی و عروقی خواهد بود.

وی با اشاره به این که این دستگاه در ۱۰ استان مجاور همدان نمونه ندارد و می‌توانیم از این ظرفیت برای کمک به بیماران دیگر استان‌ها نیز استفاده کنیم، اضافه کرد: این دستگاه که اختلالات دریچه‌ای و مادرزادی قلبی را تشخیص داده و در درمان بیماران اثرگذاری بالایی دارد با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان خریداری و راه‌اندازی شد.

این مسئول بیان کرد: یکی از دغدغه‌های بسیار مهم در حوزه سلامت اجتماعی افتتاح کلینیک مشاوره جنسی بود که می‌تواند در رفع بسیاری از مشکلات زناشویی و طلاق زوجین مؤثر باشد که امروز خوشبختانه با راه‌اندازی این کلینیک مشاوره‌ای دغدغه‌های این حوزه نیز پوشش داده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه با بیان اینکه در بخش دولتی کشور این نخستین کلینیک در منطقه غرب کشور است که در این زمینه فعالیت می‌کند، گفت: کلینیک مزبور بسیار مجهز و پیشرفته بوده که با هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: چهارمین خبر خوش در دانشگاه علوم پزشکی همدان نصب سی تی اسکن ۱۶ اسلایس است که در شهرستان رزن راه‌اندازی خواهد شد و هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان دربرداشته است.

حیدری‌مقدم در ادامه، به نگرانی‌های عمیقی که در زمینه شیوع کرونا ایجاد شده اشاره کرد و افزود: هم تعداد بیماران و هم گستره شیوع این بیماری در روزهای اخیر افزایش یافته که یکی از دلایل آن این است که ۳ استان هم‌جوار همدان در زمره نقاط پرخطر و قرمز کشور هستند و متأسفانه تردد و رفت و آمد با اهالی این ۳ استان بیشتر شده‌است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد موارد شیوع کرونا در حال حاضر از تجمعات و محافل خانگی نظیر عروسی‌ها، میهمانی‌ها و مسافرت‌ها گزارش می‌شود، گفت: به هیچ عنوان شدت بیماری کاهش نیافته و ویروس ضعیف نشده و فصل گرما نیز از بین برنده آن نبوده است.

وی ادامه داد: همچنان بیماری‌زایی بالایی از کرونا منشعب می‌شود، بنابراین از همه هم‌استانی‌ها تقاضا داریم در رعایت اصول بهداشت فردی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک غفلت نورزند تا دچار این ویروس منحوس نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌داند تا چند وقت و به چه شکل ناچار خواهیم بود با این ویروس سرکنیم و چه زمانی درمان یا واکسن قطعی آن کشف می‌شود بنابراین باید بیاموزیم با این ویروس زندگی کنیم و زندگی در شرایط کرونایی را تمرین کنیم به طوری که هم اقتصاد و معیشت مردم حفظ شود و هم سلامت افراد به مخاطره نیفتد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.