stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 138092
  • 31 خرداد 1399 - 11:55
2

پلیس‌های بلژیک دستبندهایشان را به زمین انداختند

پلیس‌های بلژیک دستبندهایشان را به زمین انداختند

صدها تن از افسران پلیس بلژیک، دستبندهای خود را به زمین انداختند تا به آنچه “خصومت” رسانه‌ها و اتهامات نژادپرستی و فاشیستی خواندند، اعتراض کنند.

قلم | qalamna.ir :

به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ افسرانی با یونیفرم و لباس عادی در مقابل عالی‌ترین دیوان بلژیک تجمع کرده و دستبندها و بازوبندهای نارنجی رنگ خودشان را به زمین انداختند. ‌  

ونسان دو کلرک، یک بازرس پلیس بلژیک گفت: آن‌ها ما را نژادپرست و فاشیست خطاب می‌کنند. این توهین به پلیس است و ما از آن خسته شده‌ایم. از زمان مرگ جورج فلوید در آمریکا، عوامل بلژیکی هم به همان چشم دیده می‌شوند. این منصفانه نیست. ما ارتباطی با پلیس آمریکا نداریم.

این تجمع پس از آن برگزار می‌شود که حامیان “زندگی سیاه‌پوستان مهم است” در بروکسل و سراسر اروپا در همبستگی با مردم آمریکا پس از کشته شدن جورج فلوید در مینیاپولیس به خیابان‌ها آمدند.

این بازرس بلژیکی همچنین به مورد جدیدی اشاره کرد که یک عضو سیاه‌پوست پارلمان از افسران بابت برخورد نژادپرستانه شکایت کرده است. این اتفاق در حوزه او رخ داده است. این عضو حزب سبز بلژیک چهارشنبه در پارلمان اتحادیه اروپا گفت که سه‌شنبه زمانی که از برخورد پلیس با دو جوان سیاه‌پوست فیلم می‌گرفت، مورد آزار چهار افسر پلیس قرار گرفت. پارلمان اروپا خواستار توضیح مقام‌های بلژیکی شده است.

اعتراضات روز جمعه افسران پلیس بلژیک از سوی “جنبش اتحاد پلیس” سازماندهی شده بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.