stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۹ خرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 8 June , 2024
  • کد خبر : 138810
  • 01 تیر 1399 - 18:22
5
دادستان کرمانشاه در نشست خبری مطرح کرد:

با خاطیان افزایش اجاره بها مسکن برخورد خواهد شد/ دستگاه های فرهنگی باید به موضوع شبیخون فرهنگی ورود جدی داشته باشند/ ۲۳ میلیارد از طلب ۵۰۰ نفر در پرونده گلیم و گبه مانده است

با خاطیان افزایش اجاره بها مسکن برخورد خواهد شد/ دستگاه های فرهنگی باید به موضوع شبیخون فرهنگی ورود جدی داشته باشند/ ۲۳ میلیارد از طلب ۵۰۰ نفر در پرونده گلیم و گبه مانده است
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه، گزارش عملکرد دادستانی از ابتدای سال‌جاری را تشریح کرد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، دکتر شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد با تبریک هفته قوه قضاییه و اشاره به مقام و منزلت شهید بهشتی اظهار داشت: از بعد انتصاب بنده تا کنون، تعداد ۹۵۱۸ پرونده به دستگاه قضایی وارد شده که با تلاش همکاران تعداد ۱۳۱۳ پرونده مختومه شده است.

وی افزود: اقدامات مناسبی از سوی دستگاه قضایی استان و شورای حفاظت اراضی ملی و ستاد جرایم خاص درخصوص حفاری چاه های غیرمجاز انجام شده و امسال علاوه بر تخریب بناهای غیرمجاز، ۶۵ چاه غیر مجاز نیز مسدود شده است و ۴۷۰ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان کرمانشاه تخریب شد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به اینکه در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌ها در ایام شیوع کرونا دو اقدام جدی را در دستور کار قرار دادیم گفت: مسئولان زندان‌ها به طور جدی تدابیر بهداشتی را رعایت کردند و به ۲۴۵۶ نفر از زندانیان کم‌خطر مرخصی داده شد و از این تعداد به ۶۰۹ نفر مرخصی پایان حبس داده شد و در ایام نوروز و نیمه شعبان ۳۳۲ نفر از زندانیان مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

کرمی با اشاره به اینکه در این ایام کرونا تعداد ۷۶ نفر از زندانیان به صورت مشروط آزاد شدند و در صورت ارتکاب به جرم به زندان باز خواهند گشت عنوان کرد: در این مدت توانستیم با به کارگیری قضات باتجربه از حیث ترکیب ظاهری و محتوایی در اجرای احکام کیفری پویایی خوبی در دادسرا به وجود آوریم و ۵۱۲ فقره از اجرای احکام در استان کاهش داشته است.

وی درخصوص نزاع‌های خیابانی و به وجود آمدن اضطراب ناشی از آن در جامعه تصریح کرد: بدون شک دستگاه قضایی با این تخلفات و نزاع‌ها برخورد جدی و کیفی خواهد داشت اما مردم و رسانه‌ها باید مراقبت کنند تا به بُعد روانی این قضیه دامن نزنند و از بازنشر آن به صورت مکرر و در سطح کشوری پرهیز کنند تا احساس امنیت در استان زیر سوال نرود.

دادستان مرکز استان به افزایش قیمت کالاهای ضروری نیز اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه نظارت به موقع و صحیح انجام شود، برای نظارت بر افزایش قیمت مسکن نیز از مقامات بالاتر درخواست کردیم که از فعالیت غیرمتعارف اپلیکیشن‌های غیرمجاز در فضای مجازی جلوگیری کنند و از طرفی برای نظارت بر قیمت اجاره‌بها ستاد ساماندهی نرخ اجاره‌بها با همکاری فرمانداری و اتحادیه مشاورین املاک راه‌اندازی شده است که در این ستاد با حضور اصناف، نرخ افزایش قیمت‌ها مشخص شده و تنها تا ۲۰ درصد مجاز به افزایش قیمت هستند و بیشتر از این افزایش دادن نرخ اجاره‌بها تخلف قانونی محسوب می‌شود.

کرمی در ادامه اظهار داشت: دادستانی به موضوع افزایش نرخ اجاره‌بها مسکن در شرایط و تخلفات آن ورود و با خاطیان به طور جدی برخورد خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کم کاری دستگاه‌های فرهنگی گفت: در رابطه با مشکلات فرهنگی استان و شبیخون فرهنگی باید همه دستگاه‌های مربوطه ورود جدی به این امر داشته باشند و دادسرا نیز در صورت مشاهده گزارش‌های خلاف شرع و عنف عمومی جامعه با متخلفان برخورد خواهد کرد.

این مسؤل قضایی در ادامه خبر وقوع قتل ناموسی در کرمانشاه را تکذیب و خاطرنشان کرد: اخیراً خبری در فضای مجازی و رسانه های ضدانقلاب مبنی بر قتل زن جوان ۱۸ ساله از سوی خانواده‌‌اش به‌وسیله خوراندن قرص برنج به وی منتشر شد و متاسفانه رسانه‌های معاند در فضای مجازی به آن پرداخته‌اند که این زن جوان متاهل، باردار و ساکن یکی از شهرک‌های حاشیه‌ای کرمانشاه بوده است که به علت مسائل ناموسی و ارتباط با جوان دیگری توسط پدر به قتل رسیده در حالی که توسط بررسی‌های انجام شده پدر این خانم از مدت‌ها قبل فوت کرده ‌و این خانم خود اقدام به خودکشی کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در پایان درخصوص آخرین وضعیت پرونده گلیم و گبه اذعان داشت: با تعداد زیادی از مالباختگان بعد از فروش اموال عمومی کلاهبردار تسویه حساب شده و تنها تعداد ۵۰۰ نفر از افراد طلب دارند که طلب آنها ۲۳۰ میلیارد ریال است و در صورت فروش فرش نفیس این کلاهبردار، با این مابقی طلبکاران تسویه حساب می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.