stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
  • کد خبر : 139134
  • 02 تیر 1399 - 16:40
2
فرمانده انتظامی استان همدان خواستار شد:

شورای اجتماعی محلات در مسیر ارتقای امنیت شهر همدان گام بردارند

شورای اجتماعی محلات در مسیر ارتقای امنیت شهر همدان گام بردارند
فرمانده نیروی انتظامی استان همدان گفت: شورای اجتماعی محلات با ارتباط مستمر با نیروی انتظامی به ایجاد بهتر امنیت شهر همدان کمک کند.
قلم | qalamna.ir :

قلم و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح ظهر امروز در جمع روسای شورای اجتماعی محلات همدان، اظهار کرد: امنیت موضوع مهمی است که برکسی پوشیده نیست و مشارکت مردم در ایجاد امنیت سهم بسزایی دارد و در این راه شوراهای اجتماعی محلات اقدام بسیار خوب شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان در جذب مشارکت‌های مردمی در ایجاد بهتر امنیت خواهد بود.
وی افزود: شوراهای اجتماعی محلات همدان علاوه بر ارتباط مستمر با کلانتری‌ها می‌توانند با پلیس‌های تخصصی ما نیز ارتباط داشته و مشکلات محلات خود را مطرح کنند یکی از اهداف این شوراها آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی است.
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه با آگاه‌سازی مردم جامعه می‌توان بیش از ۷۰ درصد جلوی جرم در جامعه را گرفت، گفت: با آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب در جامعه می‌توان جلوی انجام بسیاری از جرائم را گرفت به طور مثال مشاهده شده فردی در جلوی عابر بانک درخواست دریافت پول را داشته و فردی دیگر به همین بهانه حساب فرد را به طور کامل خالی کرده است.
سردار کامرانی صالح در این راستا خاطرنشان کرد: همچنین به بهانه تست کرونا به درب منازل مراجعه می‌کنند و در نهایت به همین بهانه طلا و جواهر بانوان را به طور کامل سرقت می‌کنند که این مسائل با اطلاع‌رسانی در جامعه به راحتی قابل پیشگیری خواهد بود.
وی با اشاره به معضل اعتیاد در جامعه، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۷ تن انواع مواد مخدر در استان همدان کشف شد و روی یک باند موادمخدر حداقل ما ۴ ماه کار اطلاعاتی انجام دادیم تا بتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.
فرمانده انتظامی استان همدان عنوان کرد: موضوع مواد مخدر باید در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود در حال حاضر سم در جامع وجود دارد اما از کودکی همه ما را از آن ترسانده‌اند و کسی کنار آن نمی‌رود و ما هم باید مواد مخدر در خانواده‌ها را به عنوان یک سم معرفی کنیم.
سردار کامرانی صالح با بیان اینکه سواد رسانه‌ای یکی از اولویت‌های مهم جامعه ما است، گفت: حوزه فضای مجازی یکی از دغدغه‌های اصلی ما بوده و امروز کسانی که به طور تفریحی در فضای مجازی فعالیت می‌کنند غرق در این فضا شده‌اند.
وی در ادامه صحبت های خود افزود: امروز فضای مجازی به جوانان ما خوراک می‌دهد و تمامی مشکلات فرهنگی اجتماعی و ضدارزشی ما حاصل فضای مجازی و ماهواره‌ها است.
فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به بیش از یک میلیون تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ بیان کرد: در سیستم ما اعلام کرده‌ایم که زیر ۲ دقیقه باید اطلاعات تماس گیرنده به واحد مربوطه جهت پیگیری ارجاع شود و زیر ۱۰ دقیقه باید به مطالبات اورژانسی مردم رسیدگی شود.
سردار کامرانی صالح خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما بالای ۹۲ درصد رضایت‌مندی از تماس‌های گرفته شده با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ داریم.
وی با اشاره لزوم آموزش‌های متعدد به شهروندان گفت: بیش از ۴ هزار ۵۰۰ دقیقه از طریق صدا و سیما آموزش‌های لازم را داشته‌ایم همچنین ۳۵ هزار نفر سال گذشته در مساجد و کلانتری‌ها بحث آموزش را داشته‌اند و ۷ هزار پرونده خانوادگی نیز به مصالحه کشیده شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان همدان در ادامه عنوان کرد: اهمیت شورای اجتماعی محلات در آموزش به شهروندان انکار ناپذیر بوده و یک نفر از شورای اجتماعی هر محله می‌تواند به عنوان معتمدین پلیس در آن محله شناخته شود و کلانتری‌ها به عنوان مأمن اصلی شوراهای اجتماعی محلات باشند.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در هر لحظه در کنار شوراهای اجتماعی محلات همدان خواهد بود، بیان کرد: با تمام توان و پتانسیل در کنار شوراهای اجتماعی محلات همدان خواهیم بود و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.
سردار کامرانی صالح افزود: شوراهای اجتماعی محلات همدان باید در زمینه مشارکت مردم، ایجاد احساس مسئولیت، آموزش و آگاه‌سازی افراد جامعه و تاکید لزوم نصب دوربین در محلات قدم بردارند.
گفتنی است؛ جلسه فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با حضور رضوان سلماسی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان، روح الله وجدی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، مرتضی کرباسیان دبیر شورای اجتماعی محلات و روسای شورای اجتماعی محلات جولان، کوی محمدیه، صدف، شهرک مدنی، زمین شهری، سعیدیه، آقاجانی بیگ، مدرس، کوی کوثر و زمین شهری برگزار شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.