stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 139710
  • 04 تیر 1399 - 8:55
1

دادگاه کیفری بین‌المللی از اقداماتش در بررسی جرایم جنگی دفاع کرد

دادگاه کیفری بین‌المللی از اقداماتش در بررسی جرایم جنگی دفاع کرد

بیش از نیمی از کشورهای عضو دادگاه کیفری بین‌المللی، از تنها دیوان جهانی همیشگی برای رسیدگی به جرایم جنگی، در پاسخی دیپلماتیک مقابل تهدید آمریکا به تحریم علیه کارکنانش از خود دفاع کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، پیش‌نویس بیانیه مشترکی که از سوی کاستاریکا و سوئیس تدوین شد، با حمایت ۶۷ عضو از ۱۲۳ عضو دیوان کیفری بین‌المللی روبرو شد. این اولین تلاش آن‌ها برای نشان دادن اتحاد در میان اعضای این نهاد است.

در این بیانیه مشترک آمده است: ما بار دیگر حمایت راسخ خودمان از این دیوان به عنوان یک نهاد مستقل و بی‌طرف قضایی را اعلام می‌کنیم. دیوان کیفری بین‌المللی یک بخش ضروری برای نظم قضایی بین‌المللی و یک نهاد مرکزی در مبارزه علیه مصونیت است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است با دادگاه کیفری بین‌المللی مخالف است چون نگران است که پیگردهای قضایی با انگیزه‌های سیاسی علیه ایالات متحده و متحدش اسرائیل داشته باشد.

ترامپ دو هفته پیش با امضای یک دستور اجرایی، مسدود کردن دارایی و ممنوعیت‌های مسافرتی علیه کارکنان دیوان کیفری بین‌المللی که در تحقیقات جرایم جنگی در افغانستان به دست نیروهای آمریکای دست داشتند، به امضا رساند.

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی قصد داشت درباره جرایم احتمالی که بین ۲۰۰۳ و ۲۰۱۴ رخ داده است، از جمله کشتارهای جمعی غیرنظامیان به دست شبه‌نظامیان طالبان و همچنین شکنجه زندانیان توسط مقام‌های افغان و نیروهای آمریکا و سیا تحقیق کند. تحقیق این دیوان ماه مارس به جریان افتاد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.