stat counter
تاریخ : جمعه, ۴ خرداد , ۱۴۰۳ Friday, 24 May , 2024
  • کد خبر : 139934
  • 04 تیر 1399 - 16:38
2
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان:

لزوم ورود به بحث بیمه بیکاری، اعطای وام ها و بخشودگی مالیاتی فعالین گردشگری همدان

لزوم ورود به بحث بیمه بیکاری، اعطای وام ها و بخشودگی مالیاتی فعالین گردشگری همدان
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر این که باید در زمینه بحث بیمه بیکاری، اعطای وام های قرض الحسنه و مدت دار و بخشودگی مالیاتی ورود پیدا کنیم، خواستار ورود اصحاب رسانه در معرفی هر چه مناسب تر تاسیسات گردشگری همدان شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، حسین قراباغی در دومین نشست تخصصی کرونا و کسب و کارهای آسیب دیده که به همت مرکز افکارسنجی دانشجویان (ایسپا) همدان پیش از ظهر امروز در سالن جلسات تالار قرآن برگزار شد، با بیان این که آسیب‌های گردشگری در حین شیوع کروناویروس و پس لرزه‌های بعد از آن مشهود است، خاطرنشان کرد: این موضوع ادامه دار خواهد بود بدین سان نیاز است تا برنامه ریزی هایی در مسیر تقویت کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به ویژه در بخش گردشگری داشته باشیم.

وی با اشاره به این که نخستین کسب و کاری که دادستان برای تعطیلی‌اش اقدام کرد و آخرین کسبو کاری که مجوز فعالیت به آن داده شد، حوزه های مربوط گردشگری مانند هتل‌ها، خانه مسافرها و تالارها بود؛ اظهار کرد: همه این ها نشان از این دارد که بیشترین آسیب ها به کسب و کارهای مرتبط با گردشگری وارد شده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان ضمن ابراز تاسف ادامه داد: حتی شاهد توجه بسیار کم به این موضوع در جلسات هیئت دولت نیز بودیم.

این مسئول با تاکید بر این که در مدیریت شهری نیز اقداماتی در حد وسع انجام شد اما خیلی تأثیرگذار نبود، تشریح کرد: بخشودگی عوارض تأسیسات، بخشودگی مالیات، پرداخت مبالغ بلاعوض و وام‌های قرض‌الحسنه برای حمل و نقل درون شهری از جمله این اقدامات در این زمینه بود.

وی در ادامه با تاکید بر این که انتظار می رفت که دولت و مجلس شورای اسلامی در زمینه اجرایی شدن مصوبه های این حوزه، توجه بیشتری می کردند، یاداور شد: در خصوص مالیات نیز خروجی ای ندیدیم و از مسئولین مربوطه در این بخش نیز شنیدیم که ما قانون را اجرا می کنیم نه مصوبات هیئت دولت را!

وی در ادامه افزود: این آسیب ها، در دوران پسا کرونا نیز ادامه خواهد داشت که در این صورت، تاسیسات گردشگری و فعالین این عرصه برای هزینه های جاری خود نیز به مشکل بر می خورند!

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در پاسخ به این که آیا وام هایی که مطرح شده است، می تواند راهکاری در این زمینه باشد یا خیر؟ عنوان کرد: وام‌های وعده داده شده به برخی حوزه‌های کسب و کارهای آسیب دیده تنها یک مُسکن بود تا بتوانند هزینه های جاری شان را پوشش دهند.

وی با تاکید بر این که باید حمایت ها در این زمینه ادامه داشته باشد، گفت: لازم است تا با همگرایی و همسویی ایده‌هایی را به نمایندگان استان بدهیم و پیگیر باشیم تا این موضوعات به قانون تبدیل شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در این خصوص، ضمن ابراز تاسف تصریح کرد: متأسفانه ما تاکنون پیشنهاداتی در این زمینه داده ایم اما نتیجه‌ای نگرفته ایم!

وی با تاکید بر این که باید در زمینه بحث بیمه بیکاری، اعطای وام های قرض الحسنه و مدت دار و بخشودگی مالیاتی ورود پیدا کنیم، خواستار ورود اصحاب رسانه در معرفی هر چه مناسب تر تاسیسات گردشگری همدان شد.

قراباغی به انعقاد تفاهم نامه هایی در جهت تقویت گردشگری غرب کشور نیز اشاره کرد و افزود: از سال گذشته به دنبال بستن تفاهم نامه با استان‌های کرمانشاه و کردستان در این حوزه بوده‌ایم تا از ظرفیت‌ استان‌های همجوار استفاده نماییم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در پایان، به ممانعت از نصب چادر در بوستان های همدان نیز اشاره کرد و گفت: نصب چادر در پارک‌ها و معابر همدان جا افتاده است و برخورد شدید با آن سخت است اما ما با اجرای این قانون شروع خوبی داشتیم و به منظور حمایت از تاسیسات گردشگری همدان این روند را ادامه خواهیم داد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.