stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 140245
  • 05 تیر 1399 - 13:40
2
اقامه نشدن نماز جمعه در هفت شهر فارس‌

اقامه نشدن نماز جمعه در هفت شهر فارس

اقامه نشدن نماز جمعه در هفت شهر فارس
نماز جمعه ۶ تیرماه امسال در هفت شهر فارس اقامه نمی‌شود.
قلم | qalamna.ir :
حجت الاسلام حسین ملک مکان مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس گفت: بر اساس آخرین اعلام وضعیت، نماز جمعه در شهرستان‌های فسا و گراش به دلیل اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا اقامه نخواهد شد.
وی افزود: بر این اساس شهرهای ششده، زاهدشهر، میان‌شهر، فسا و نوبندگان و گراش در زمره شهرهای با وضعیت قرمز هستند؛ اما نماز جمعه در سایر شهرهای فارس از جمله شیراز برگزار می‌شود.
وی از تمام نمازگزاران خواست با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، ازجمله زدن ماسک، داشتن دستکش، آوردن مهر و سجاده شخصی از منزل، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند و افرادی که دارای سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، از حضور در نماز جمعه خودداری کنند.
ملک مکان تصریح کرد: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا بوده که مسئولان استانی یا مقامات شهرستان‌ها در این مورد تصمیم‌گیرنده نیستند و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس تابع اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس ادامه داد: نماز جمعه ۶ تیرماه امسال در ۱۶ استان، ۶۲ شهرستان و ۱۱۳ پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور که وضعیت آن‌ها قرمز اعلام شده، اقامه نمی‌شود.
بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی تا ۴خردادماه امسال، آمار مبتلایان فارس به ۱۰ هزار و ۶۳۱ نفر رسیده است و تاکنون ۱۴۴ بیمار کرونا جان خود را از دست داده ا ند .
هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.