stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 140704
  • 07 تیر 1399 - 11:55
4

کنگره آمریکا مقابل ترامپ برای خارج‌ کردن نیروها از کره‌جنوبی می‌ایستد

کنگره آمریکا مقابل ترامپ برای خارج‌ کردن نیروها از کره‌جنوبی می‌ایستد

کنگره آمریکا به موجب یک سری قوانین جدید مربوط به بودجه‌های برنامه های نظامی و امنیت ملی، به دنبال حفظ محدودیت‌ها بر خارج ساختن نظامیان آمریکایی از کره‌جنوبی است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کمیته‌های خدمات مسلح سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به تهیه نسخه‌های مربوط به خود از قانون مربوط به بودجه نظامی سال ۲۰۲۱ موسوم به “قانون اختیارات دفاع ملی” (NDAA) پرداخته‌اند.

نسخه مربوط به این لایحه در مجلس سنا هرگونه استفاده از بودجه تصویب شده را برای کاهش تعداد سربازان آمریکایی در کره‌جنوبی از میزان فعلی آن، یعنی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تا مدت ۹۰ روز بعد از آنکه وزیر دفاع به تامین دو شرط در این اقدام گواهی بدهد، ممنوع می‌کند.

این شروط عبارتند از اینکه این کاهش سربازان با منافع امنیت ملی آمریکا سازگار باشد و باعث تضعیف چشمگیر امنیت هم‌پیمانان آمریکا در منطقه نشود و اینکه وزیر دفاع به طور مناسب بر سر این اقدام با هم‌پیمانان آمریکا در منطقه شامل ژاپن و کره‌جنوبی رایزنی کرده باشد.

همچنین در نسخه مربوط مجلس نمایندگان آمریکا نیز دو شرط دیگر هم مطرح شده است؛ یکی اینکه این کاهش نیرو متناسب با تهدید ایجاد شده از سوی کره‌شمالی تنظیم شود و اینکه کره‌جنوبی قادر به توقف یک درگیری باشد. در عین حال در این نسخه، تعداد روزهای الزامی بعد از تصدیق این شرایط توسط وزیر دفاع را به ۱۸۰ روز افزایش داده است.

قانون بودجه نظامی امسال آمریکا در حالی بند ممنوع کردن کاستن از تعداد سربازان مستقر در کره‌جنوبی به زیر ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن را دارد که این تعداد در قانون سال گذشته ۲۲ هزار تن بود.

مجلس نمایندگان و سنای آمریکا باید پیش از تصویب نهایی این قانون، نسخه‌های مربوط به خود از قانون را با یکدیگر مورد توافق قرار دهند.

در صورت پای بر جا بودن این محدودیت‌ها، دست دولت ترامپ برای خارج ساختن نظامیان کشورش از کره‌جنوبی بسته می‌شود. گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه ممکن است دولت ترامپ از این قانون برای اعمال فشار بر سئول در مذاکرات بر سر اشتراک در هزینه‌های استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور استفاده کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.