stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۹ مرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 July , 2024
  • کد خبر : 140730
  • 07 تیر 1399 - 12:55
1

انتقاد رهبران سیاه‌پوست از معترضان آشوب‌طلب در پورتلند آمریکا

انتقاد رهبران سیاه‌پوست از معترضان آشوب‌طلب در پورتلند آمریکا

رهبران جامعه سیاه‌پوست پورتلند آمریکا، روز جمعه معترضانی را که باعث به بار آمدن ویرانی در محله‌ای در این شهر شدند که عمده ساکنان آن از اقلیت هستند، تقبیح کردند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از روزنامه “واشنگتن تایمز”، آن‌ها خطاب به آشوب‌گرانی که سعی داشتند یک منطقه خودمختار به سبک شهر سیاتل به وجود آورند، گفتند: “زانوی خود را از گردن ما بردارید”.

تلاش معترضان در حالی که سعی داشتند در “محدوده شمالی” این شهر یک حصار ایجاد کنند، خنثی شد؛ اما آن‌ها در عوض دست به آتش‌پراکنی و غارت زده و به ساختمان‌های اطراف آسیب رساندند.

در یک کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه، رهبران جامعه سیاه‌پوست این شهر اظهار کردند، تمام کسب‌وکارهای آسیب‌دیده در غوغایی که برپا شد، به اقلیت تعلق داشته است.

“جی. دلبیو. مت هنسی”، کشیش یک کلیسا در یک کنفرانس خبری خطاب به آشوبگران گفت: “زانوی خود را از گردن ما بردارید. این کاری است که شما وقتی دست به چنین اقداماتی می‌زنید، در حال انجام آن هستید. اگر من قرار بود پا در محله شما بگذارم- چون ۹۵ درصد شما سفیدپوست هستید- همان پا گذاشتن هم باعث می‌شد به دفتر پلیس زنگ بزنید. برای این کار شما نیازی نبود چیزی را به آتش بکشم، همان وارد شدن به محله‌تان کافی بود!”

وی افزود: و شما فکر می‌کنید این امتیاز را دارید که به جامعه ما پا گذاشته و پنجره‌ها و درهای ما را درهم بکوبید؟ شما اوضاع اینجا را به کل به‌ هم ریخته‌اید.

پلیس پورتلند مرکز ایالت اورگان بعد از رژه روز پنجشنبه چند صد نفر از “فرنهیل پارک” به بخش شمالی، که ترافیک را در شمال شرقی بولوار مارتین لوترکینگ بند آورده، آتش‌پراکنی کرده و اقدام به تخریب کردند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

طی این شورش‌ها که معترضان به سمت پلیس بطری پرتاب کرده و با آن‌ها می‌جنگیدند، به سمت شیلدهای آن‌ها گلوله‌های رنگ پرتاب کرده و به پشت‌بام خانه‌ها در محوطه شمالی مواد آتش‌زا پرتاب کردند، چندین افسر پلیس زخمی شدند که جراحات اکثر آن‌ها جزئی بود.

ظاهراً هدف از این اعتراضات، ایجاد حصار دور ساختمان پلیس بود، مانند آنچه اوایل ماه معترضان در سیاتل انجام دادند و منطقه تحت سلطه خود را “منطقه خودمختار کپیتول هیل” نامیدند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.