stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
  • کد خبر : 141580
  • 09 تیر 1399 - 20:24
2
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان همدان اعلام کرد:

تحقق ۱۱۳ درصدی تعهد اشتغال شهرستان همدان در فصل بهار

تحقق ۱۱۳ درصدی تعهد اشتغال شهرستان همدان در فصل بهار
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان همدان با بیان این که میزان تحقق سه ماهه سال جاری در زمینه اشتغال در شهرستان همدان برابر 113 درصد است، عنوان کرد: میزان تعهد اشتغال در این شهرستان یک هزار و 574 مورد بوده است که در سه ماهه نخست امسال برای یک هزار و 772 نفر اشتغال ایجاد شده است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، رحیم شعبانلو در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان همدان که امروز در سالن جلسات فرمانداری همدان برگزار شد، با بیان این که میزان تحقق سه ماهه سال جاری در زمینه اشتغال در شهرستان همدان برابر ۱۱۳ درصد است، عنوان کرد: میزان تعهد اشتغال در این شهرستان یک هزار و ۵۷۴ مورد بوده است که در سه ماهه نخست امسال برای یک هزار و ۷۷۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی در این راستا، با بیان این که طبق گزارش های ارائه شده از سوی تامین اجتماعی، در سه ماهه نخست سال جاری، تعداد یک هزار و ۳۷۷ مورد بیمه شده در شهرستان همدان داشته ایم، تشریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، ۷۴۴ مورد بیمه اجباری و ۶۳۳ مورد در زمینه روستایی در شهرستان همدان بیمه شده داشته ایم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان همدان با تاکید بر این که بالغ بر ۸۵ درصد مشاغل ایجاد شده شهر همدان در سه ماهه نخست امسال بیمه شده اند، گفت: تسهیلات درنظر گرفته شده برای استان همدان در خصوص حمایت از مشاغل و بنگاه های آسیب دیده بر اثر کرونا، بالغ بر ۸۰۴ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به این که در استان همدان ۳۳ هزار و ۴۸۶ مورد مشمول این تسهیلات هستند، گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۸۹ مورد به بانک های عامل معرفی شده است.

شعبانلو با بیان این که ۱۱ هزار و ۸۳۷ بنگاه در شهرستان همدان مشمول دریافت این تسهیلات اند، ادامه داد: اکنون از این تعداد یک هزار و ۳۶۵ فقره پرونده در سامانه تسهیلات کرونا در شهرستان همدان ثبت شده که مبلغ درخواستی تسهیلات آن ها بالغ بر ۲۵۷ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به این که از این تعداد یک هزار و ۳۴۷ پرونده به بانک ها ارسال شده است، گفت: مبلغ درخواستی تسهیلات این پرونده ها بالغ بر ۲۲۷ میلیارد ریال است که ۱۸ فقره بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال هنوز به بانک های عامل معرفی نشده اند.

دستگاه های اجرایی، نیازهای آموزشی شان را به فنی و حرفه ای اعلام کنند

در ادامه، رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان همدان به تشریح اقدامات مربوط به مهارت آموزی افراد جویای کار در این شهرستان پرداخت و گفت: در سطح شهرستان همدان سال گذشته بالغ بر۹ هزار و ۸۵۰ نفر در زمینه های خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر در بخش دولتی فنی و حرفه ای آموزش دیده اند که بخش صنعت بیشترین این آموزش ها را به خود اختصاص داده است.

عزت اله گمار با بیان این که در سطح شهرستان همدان تعداد ۱۴۰ آموزشگاه آزاد در زمینه فنی و حرفه ای فعال است، گفت: سال گذشته تعداد ۱۱ هزار و ۷۳۵ نفر در این آموزشگاه ها تحت آموزش قرار گرفته اند که بیشترین این آموزش ها مربوط به بخش خدمات بوده است.

وی با اشاره به این که در مجموع، واحد برادران، بیشتر آموزش ها در زمینه صنعت و در واحد خواهران بیشتر آموزش ها در بخش خدمات بوده است، گفت: سعی شده است تا به صورت تصادفی افرادی که آموزش دیده اند را انتخاب و وضعیت اشتغال آن ها در ادامه این آموزش ها را بررسی نماییم بدین ترتیب مشخص شد که حدود ۵۰ درصد افراد آموزش دیده، شاغل شده اند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان همدان با تاکید بر لزوم همکاری ادارات و دستگاه های اجرایی در راستای ارائه تقاضاهای خود، عنوان کرد: برای نیازسنجی و در ادامه ارائه آموزش و مهارت هایی در راستاتی آن از ادارات و دستگاه های مربوطه خواسته ایم که نیازهایشان را به ما اعلام کنند که تاکنون تنها اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان همدان این اقدام را انجام داده است.

 

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.