stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • کد خبر : 141668
  • 09 تیر 1399 - 21:36
2
فرماندار شهرستان همدان تاکید کرد:

هیچ مؤجری اجازه خارج کردن مستأجر خود را ندارد/ وجود ۵۲ هزار خانوار مستاجر در همدان

هیچ مؤجری اجازه خارج کردن مستأجر خود را ندارد/ وجود ۵۲ هزار خانوار مستاجر در همدان
فرماندار شهرستان همدان با تاکید بر این که از امروز هیچ مؤجری اجازه خارج کردن مستأجر خود را ندارد، گفت: از امروز (نهم تیرماه) قرارداد اجاره تمامی مستأجران واحدهای مسکونی به صورت اتوماتیک تمدید و هیچ صاحب خانه‌ای اجازه ندارد مستأجر خود را به علت پایان مهلت قرارداد خارج کند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، حسین افشاری در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان همدان که امروز در سالن جلسات فرمانداری همدان برگزار شد، با بیان این که تعداد مراکز فنی و حرفه ای در سطح این شهرستان زیاد است، خاطرنشان کرد: بایستی آموزش های این مراکز و مهارت های ارائه شده در آن منتج به گره گشایی و اشتغال شود بدین سان نیاز است که نیازسنجی براساس ظرفیت مناطق و موارد مورد نیاز دستگاه های اجرایی به انجام برسد.

وی با تاکید بر این که دستگاه های اجرایی شهرستان همدان بایستی نیازهایشان را به فنی و حرفه ای اعلام نمایند، ادامه داد: با خیل عظیمی از بیکاران روبرو هستیم و اگر آموزش ها مبتنی بر نیاز باشد، در نهایت منجر به اشتغال جوانان خواهد شد.

افشاری با تاکید بر این که دستگاه های اجرایی بایستی از ظرفیت مرکز جامع هتلداری واقع شده در مریانج استفاده لازم را ببرند، تصریح کرد: در پروژه مجتمع یاس قهاوند، سرمایه گذار اعلام کرده بود که دو واحد آن را در شهریورماه سال جاری به بهره برداری می رساند و با این روند، کلنگ این پروژه خورد بدین سان حال، که موضوع راه دسترسی مطرح شده است به نظرم می رسد که کوتاهی از سرمایه گذار این طرح است.

در سال جهش اقتصادی نباید تولید نادیده گرفته شود

فرماندار شهرستان همدان در ادامه با تاکید بر این که در سال جهش تولید بایستی انعطاف لازم را در طرح های اقتصادی داشته باشیم، گفت: در سال جهش اقتصادی نباید تولید نادیده گرفته شود، بدین سان باید تعهدات اضافی برداشته شود تا بهانه ای دست سرمایه گذاران ندهیم.

وی ضمن ابراز گلایه مندی ادامه داد: فرصت برای اجرای پروژه مجتمع یاس محدود و مکان آن به جهت دسترسی به خدمات آب، برق و غیره مناسب است، از سویی مجری آن به ما تعهد داد که شهریورماه طرح را افتتاح خواهد کرد اما الان می بینیم که به خاطر دو کیلومتر راه، پروژه را شروع نکرده است و این بسیار عیب است.

افشاری در ادامه صحبت های خود، اولویت اول در شهرستان همدان را متوجه به معیشت و اشتغال دانست و گفت: برنامه هایی که تحت عنوان سند اشتغال شهرستان همدان مدون شده است، طبق گزارش و نظر خود دستگاه های مربوطه بوده است و به نوعی بر اساس ظرفیت های آن ها مطرح شده است.

وی با بیان این که طبق سند اشتغال شهرستان همدان، تا پایان سال باید تعداد ۶ هزار و ۳۰۰ شغل ایجاد شود، تاکید کرد: این شغل ها باید اشتغال پایدار باشند که البته هم اکنون نیز اطلاعات ثبت شده در سامانه کارا، رصد و راستی آزمایی می شود تا افراد بیمه شده اجباری بوده و برای نخستین بار باشد که بیمه می شوند.

فرماندار شهرستان همدان در خصوص وضعیت مسکن نیز گفت: یکی از محرک های اصلی اشتغال این است که به ازای هر ۶۵ مترمربع ساختمان، ایجاد یک شغل مطرح می شود اما این به معنای اشتغال جدید نیست بلکه مابه تفاوت آن را ایجاد اشتغال جدید می دانیم

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به این که میزان تحقق سه ماهه سال جاری در زمینه اشتغال در شهرستان همدان برابر ۱۱۳ درصد است، عنوان کرد: میزان تعهد اشتغال در این شهرستان یک هزار و ۵۷۴ مورد بوده است که در سه ماهه نخست امسال برای یک هزار و ۷۷۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

سنگ را از سر راه سرمایه گذاران برداریم

وی در این خصوص، مردم و دستگاه های اجرایی را زمینه ساز دانست و گفت: یکی از برکات تحریم این بود که مردم دستشان را به زانوی های خودشان گرفتند و با انگیزه و با نشاط در مسیر ایجاد اشتغال قدم برداشته اند.

افشاری از اجرای ۳۰ طرح بزرگ سرمایه گذاری در شهرستان همدان خبر داد و گفت: با بررسی ۱۰ مورد از این طرح ها می بینیم که مشکلات از سوی بخش دولتی وجود دارد بدین سان نیاز است تا سنگ را از سر راه سرمایه گذاران برداریم تا سرمایه گذاران با انگیزه جلو بیایند و شاهد توسعه، پیشرفت، تغییر و تحول باشیم.

این مقام مسئول از مسئولین دستگاه های اجرایی در شهرستان همدان خواست تا در صورت بروز مشکل، آن را به موقع اطلاع دهند و گفت: هم اکنون، برداشت گندم در شهرستان همدان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود که۵۵۰ هزار تن گندم در استان همدان خریداری شود که بابت این خرید بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دولت برای کشاورزان درنظر گرفته است.

وی در این راستا افزود: خوشبختانه طی هفته‌های گذشته که برداشت استان های جنوبی آغاز شده بود تا ۲۳ خرداد تمام مبالغ گندم کشاورزان پرداخت شده و امیدواریم برداشت گندم همدان به بیش از یک ماه کشیده نشود که در این زمینه نیز در صورتی که کمبود کمباین وجود دارد، باید به ما اعلام شود تا آن را مهیّا سازیم.

تعداد ۵۲ هزار خانوار در شهرستان همدان مستاجر هستند

فرماندار شهرستان همدان با بیان این که تعداد ۵۲ هزار خانوار (۱۵۵ هزار نفر) در شهرستان همدان مستاجر هستند، گفت: این روزها شاهدیم که قیمت ها به صورت سلیقه ای افزایش یافته و حتی در حد ۱۵۰ درصد هم رشد قیمت داشته ایم که فشار اصلی آن بر دوش مستاجرها بوده است بدین ترتیب از امروز (نهم تیرماه) قرارداد اجاره تمامی مستأجران واحدهای مسکونی به صورت اتوماتیک تمدید و هیچ صاحب خانه‌ای اجازه ندارد مستأجر خود را به علت پایان مهلت قرارداد خارج کند.

افشاری با تأکید بر اینکه از امروز هیچ مؤجری اجازه خارج کردن مستأجر خود را ندارد، تصریح کرد: براساس تصمیم‌گیری‌های جدید مبالغ اجاره بهای امسال در تهران ۲۵ درصد، در کلانشهرها ۲۰ درصد و سایر شهرستان ها ۱۵ درصد مبالغ اجاره بها در قراردادهای سال گذشته افزایش خواهد داشت.

وی با بیان این موضوع تصریح کرد: خروج اجباری مستأجران غیرقانونی است و دادستان و نیروی انتظامی در صورت بیرون شدن مستاجرها وارد کار خواهند شد چرا که شرایط کرونایی این اختیار را داده که قانون از مستأجران حمایت کند و تا سه ماه بعد از زمانی که وزارت بهداشت رسماً اعلام کند شرایط کشور عادی شده، این روند ادامه دارد.

افشاری در ادامه با اشاره به اضافه شدن چهار استخر شنا به ظرفیت شهر همدان و مریانج، گفت: طی پنج ماه گذشته چهار استخر شنا به ظرفیت شهر همدان و مریانج اضافه شد که به محض اینکه ستاد ملی کرونا اجازه بازگشایی استخرها را صادر کند هر چهار استخر آماده بهره‌برداری است.

فرماندار شهرستان همدان در بخش پایانی این جلسه ضمن ابراز گلایه مندی گفت: باید از مدیرانی که امروز در جلسه اشتغال حضور نداشته اند، علت را جویا شویم و به ما توضیح دهند که چه موضوعی مهم تر از اشتغال و تولید داشته اند که در این جلسه حاضر نشده اند.

 

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.