stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
  • کد خبر : 142035
  • 10 تیر 1399 - 21:22
4
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان خبر داد:

۱۳ مرکز تجاری در همدان آتش گرفت

۱۳ مرکز تجاری در همدان آتش گرفت
بیاناتی در این راستا تشریح کرد: پوشش گیاهان خودرو ۱۸۸ مورد، اماکن مسکونی با ۶۳ مورد، وسایط نقلیه با ۴۰ مورد، باغات و فضای سبز ۲۶ مورد و مراکز تجاری با ۱۳ مورد بیشترین کاربری عملیات‌های اطفاء حریق را شامل شده است.
قلم | qalamna.ir :

قلم، محمدرضا بیاناتی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که از آغاز سال جاری تا پایان خرداد تعداد ۳۹ هزار و ۹۷۵ تماس و میانگین روزانه ۴۳۰ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است، گفت: از این تعداد ۷۴۱ مورد منجر به عملیات شده، ۲ هزار و ۵۲۸ تماس برای راهنمایی و مشاوره برقرار شده و ۵ هزار و ۹۴ تماس اشتباه بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه تعداد ۱۲ مورد از تماس‌ها نیز اعلام حریق کذب و ۳۹ هزار و ۹۷۵ مورد ایجاد مزاحمت بوده است، افزود: از ۷۴۱ عملیات انجام شده ۴۰۸ مورد مربوط به عملیات اطفا حریق بوده است.

بیاناتی در این راستا تشریح کرد: پوشش گیاهان خودرو ۱۸۸ مورد، اماکن مسکونی با ۶۳ مورد، وسایط نقلیه با ۴۰ مورد، باغات و فضای سبز ۲۶ مورد و مراکز تجاری با ۱۳ مورد بیشترین کاربری عملیات‌های اطفاء حریق را شامل شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان در ادامه از انجام ۳۳۳ عملیات امداد و نجات خبر داد و افزود: بیشترین میزان این عملیات شامل ۷۱ مورد نجات حیوانات، ۶۰ مورد مهار حیوانات، ۵۹ مورد رهاسازی افراد محبوس در اماکن مختلف، ۵۳ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور، ۲۰ مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام و ۱۶ مورد امداد و نجات در سوانح رانندگی و سقوط خودروها بوده است.

وی با بیان اینکه موقعیت ۴۰۵ مورد از عملیات اطفاء حریق و ۳۳۲ مورد از عملیات امداد نجات در محدوده خدماتی شهر همدان و ۴ عملیات خارج از آن بوده است، اضافه کرد: نحوه بروز ۲۱۳ حادثه آتش سوزی عمدی، ۱۸۳ مورد غیر عمدی و ۱۲ مورد نیازمند کارشناسی است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به اینکه ۳۵ نفر از جمله یک آتش نشان در حوادث آتش سوزی و امداد و نجات مصدوم و ۹ نفر فوت شده‌اند، عنوان کرد: آتش نشانان در سه ماه گذشته با سرعت عمل و از خود گذشتگی ۱۹۰ نفر را در عملیات امداد و نجات و اطفا حریق و نجات داده‌اند.

وی در پایان با اشاره به انجام ۴ مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف، خاطرنشان کرد: طی سه ماهه نخست سال ۲۰۸ مورد پروانه و دستورالعمل ایمنی و۱۲۴ مورد پایانکار و تائیدیه ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.