stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 142577
  • 12 تیر 1399 - 12:50
2
معاون برق منطقه‌ای فارس: آغاز جایگزینی ترانسفور ایستگاه ملک‌مکان شیراز

آغاز جایگزینی ترانسفور ایستگاه ملک‌مکان شیراز

آغاز جایگزینی ترانسفور ایستگاه ملک‌مکان شیراز
کار نصب، مونتاژ و جایگزینی ترانسفورماتور و تاسیسات آسیب‌دیده ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت ملک مکان شیراز، آغاز شده است.
قلم | qalamna.ir :

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای استان فارس گفت: کار نصب، مونتاژ و جایگزینی ترانسفورماتور و تاسیسات آسیب‌دیده ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت ملک مکان شیراز، آغاز شده است.
حمزه روغنیان، مدت زمان مورد نیاز برای نصب، مونتاژ و جایگزینی تاسیسات آسیب دیده ایستگاه ملک مکان شیراز را ۱۵ روز اعلام و افزود: ترانسفورماتور جدید و تجهیزات جایگزین مورد نیاز برای ترمیم و تعمیر تاسیسات حادثه دیده این ایستگاه به محل منتقل شده است.
روغنیان با یادآوری اینکه اجرای پروسه جایگزینی و تعمیر تاسیسات ایستگاه برق ملک مکان شیراز، یک فرآینده ۲ ماهه محسوب می‌شود، گفت: با تلاش مجموعه صنعت برق و مدیریت مناسب اعمال شده، برای اجرای این پروسه، یک افق ۲۰ روزه تعیین شد و اکنون که حدود ۶ روز از زمان وقوع حادثه می‌گذرد، طبق برنامه زمانبندی عمل شده است.
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس خاطر نشان کرد: با بروز حادثه در ایستگاه برق ملک مکان شیراز، برای کاهش خاموشی‌های ناخواسته مدیریت بار در دستور کار قرار گرفت و حدود ۱۰۰ مگاوات برق از این ایستگاه، به سایر ایستگاه‌های شیراز منتقل شد تا اختلالی در توزیع برق ایجاد نشود.
وی افزود:برای نصب و راه اندازی ترانسفورماتور جدید ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت با قدرت ۱۶۰مگا ولت آمپر از توان متخصصان داخلی و بومی استفاده شده است.
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس از برنامه ریزی جامع و بلند مدت برای تامین و انتقال برق پایدار این استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: با تمهیداتی که دراین حوزه اندیشیده شده است تا پایان امسال بسیاری از دغدغه‌های تامین و انتقال برق دراستان فارس بر طرف خواهد شد.
شامگاه پنجشنبه ۵ تیر، به دلیل اتصالی داخلی، یک دستگاه ترانسفورماتور ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت در ایستگاه برق ملک مکان شیراز، دچار آتش سوزی شد و بر اثر آن یکی دیگر از ترانسفورماتور‌ها نیز آسیب دید.
این حادثه منجر به قطع برق حدود ۲۰ درصد مشترکان برق در شیراز برای ۳ ساعت شد و پس از آن، با رینگ کردن شبکه، کمبود برق به شکل موقت مرتفع شده است.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.