stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
  • کد خبر : 143262
  • 15 تیر 1399 - 8:55
1

انگلیس نگران نفت لیبی است

انگلیس نگران نفت لیبی است

سفارت انگلیس در طرابلس نسبت ‌ها از کاهش تولید نفت و دخالت خارجی در میادین نفتی در لیبی ابراز نگرانی کرد.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از آناتولی، سفارت انگیلس در طرابلس با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر لزوم از سرگیری تولید نفت در لیبی اعلام کرد: انسداد و کاهش تولیدات در میادین نفتی لیبی و همچنین مداخله مزدوران خارجی در میادین نفتی این کشور نگران کننده است.

در این بیانیه آمده است: “انسداد میادین نفتی لیبی از ژانویه امسال تاکنون بیش از ۶ میلیارد دلار به لیبی آسیب وارد کرده و پیامدهای اقتصادی منفی به همراه داشته است. این انسداد همچنین به زیرساخت های نفتی لیبی آسیب رسانده است”.

سفارت انگلیس تاکید کرده است که “گزارش‌ها مبنی بر مداخلات مزدوران خارجی به میادین نفتی شراره نگران کننده است. نظامی سازی بخش انرژی لیبی غیرقابل قبول است و آسیب‌های بیشتری را به همراه دارد. بخش انرژی برای بازیابی و بازسازی پس از بحران لیبی بسیار مهم است. نباید از آن به عنوان ابزار سیاسی استفاده کرد”.

انگلیس حمایت مجدد خود را از “شرکت ملی نفت (NOC) به عنوان تنها شرکت نفتی مستقل لیبی” اعلام و بر لزوم از سرگیری تولیدات نفت توسط این شرکت تاکید کرد.

سفارت انگلیی در طرابلس همچنین خواستار شرکت همه طرف‌های درگیر در گفت‌گوی سیاسی به رهبری سازمان ملل متحد شده و تاکید کرد که مداخلات خارجی این تلاش‌ها را تضعیف می‌کند.

گروه‌های طرفدار حفتر در ماه ژانویه تأسیسات نفتی را در مناطق شرقی این کشور عملا تعطیل کردند؛ این اقدام منجر به توقف کامل تولید نفت در کشور شده است.

اداره ملی نفت لیبی اخیرا اعلام کرد خسارت نفتی این کشور از ماه ژانویه تاکنون از ۶ میلیارد دلار فراتر رفته است.

انتهای پیام

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.