معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: محور اصلی برنامهها و فعالیتهای تابستانه، مهارتهای معرفتی، هویتی، فرهنگی، هنری، حرفهای، اقتصادی و ورزشی است که دانشآموزان بر اساس علاقهمندی و سلیقه شخصی یک یا چند رشته از موارد ذکر شده را انتخاب خواهند کرد.
جهانبخش بانشی افزود: در تابستان امسال، ۱۲۰ کانون فرهنگی، تربیتی، ۱۴۷۱ کانون مدرسهای، ۲۲ اردوگاه، ۶۷ دارالقرآن، ۱۸۶ کانون ورزشی، ۴۹ پژوهشسرا و در مجموع هزار و ۹۲۳ فضا به فعالیتهای تابستانی دانشآموزان فارس تعلق گرفته است.
وی تأکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، پایگاههای ذکر شده فعالیتهای خود را بهصورت مجازی و در بستر شبکه شاد ارائه خواهند کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: البته در دستورالعمل وزارتی به کلاسهای حضوری نیز اشاره شده که در صورت مطلوب بودن شرایط کنترل بیماری و با دریافت مجوز از ستاد مبارزه با کرونای شهرستانها میتوان با رعایت ضوابط و دستورالعمل ها به آن اقدام کرد، اما تأکید و اولویت استان، استفاده از کلاسهای مجازی اوقات فراغت است .
بانشی با بیان اینکه تعامل و همکاری با کانون فکری کودکان و نوجوانان در شهرستانها بسیار مهم است، کتابخوانی، روزنامهنگاری، وبلاگنویسی، داستاننویسی، قصهپردازی و کارهای هنری را از فعالیت بسیار مهمی دانست که در ایام شیوع کرونا و با تکیه بر فضای مجازی بهخوبی میتوان از آنها در غنیسازی اوقات فراغت بهره برد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، دو عنصر کتابخوانی و حرفهآموزی را مبنای اصلی موفقیت در فعالیتهای تابستانه برشمرد.