stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 146254
  • 23 تیر 1399 - 15:17
3
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد:

آماده برگزاری جشنواره کودک و نوجوان هستیم/خبرنگاران، امیدآفرین باشند

آماده برگزاری جشنواره کودک و نوجوان هستیم/خبرنگاران، امیدآفرین باشند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از آمادگی همدان برای برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در سطح ملی یا بین المللی خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، احمدرضا احسانی ظهر امروز در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه، صحبت های خود را با توصیه های بهداشتی و تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی شروع کرد و گفت: از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان همدان می خواهم که همه پروتکل های بهداشتی را رعایت و مراقب خود باشند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری های فیزیکی از خبرنگاران خواست تا به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند و ادامه داد: در ایام کرونا، وظیفه و رسالت اجتماعی ما ایجاد روحیه و تزریق نشاط بین مردم است تا بتوانیم قدمی در مسیر کاهش آلام و دغدغه های آن ها برداریم و امیدآفرین باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان این موضوع، تصریح کرد: اصحاب رسانه در کنار مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان که وظیفه سلامت جسم مردم را بر عهده دارند، وظیفه سلامت روح و روان مردم را برعهده دارند بدین سان باید برای ایجاد نشاط و امیدآفرینی در بین مردم، قدم بردارند چراکه این وظیفه ما در ایام بحران است.

وی در این راستا از خبرنگاران استان همدان خواست تا ترددهایشان را کاهش داده و برای تهیه خبر با مسئولین به صورت آنلاین و غیرحضوری ارتباط داشته باشند و در جهت روشنگری و اطلاعرسانی شفاف و به موقع گام بردارند.

این مقام مسئول به تسهیلات ارائه شده در زمان شیوع ویروس کرونا برای اهالی فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده در بحران کرونا در حوزه فرهنگ و هنر، تسهیلات حمایتی ارائه می‌دهد.

وی با تاکید بر این که سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir برای ثبت تقاضای تسهیلات معرفی شده است، اظهار کرد: این تسهیلات ۱۲ درصد با یک سال تنفس و بازپرداخت آن به صورت ۲۴ ماهه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تصریح بر این که ثبت نام مربوط به تسهیلات مذکور تا پایان تیرماه تمدید شده است، افزود: کارفرمایان دارای کد گارگاه به ازای هر کارمند یا کارکن شاغل در بنگاه ۱۶ میلیون تومان، کارفرمایان خویش‌فرما ۸ میلیون تومان و آزادکاران فاقد بیمه ۶ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

احسانی با تاکید بر این که صاحبان کسب وکار‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که دارای کدبیمه کارگاهی هستند تا پایان تیرماه مهلت دارند تا درخواست تسهیلات از طریق سامانه کارا ارائه و ثبت کنند، عنوان کرد: آموزشگاه های آزاد هنری، چاپخانه ها، کتابفروشی ها و ۷۳۵ عضو صندوق اعتباری هنر نیز شامل این طرح هستند.

وی با اشاره به این که تاکنون ۱۶۵ پرونده در مرحله اول این طرح ثبت نام کرده اند، گفت: به دنبال ارائه تسهیلات ارزان قیمت و وام های قرض الحسنه برای صنوف فرهنگی و اشخاص حقیقی هستیم و تاکنون تعداد ۱۷۲ نفر در سامانه کارا متقاضی وام های مربوطه بوده اند.

احسانی به تشکیل کمیته فرهنگی فضای مجازی استان همدان در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در این کمیته یک هزار و ۴۰۰ محتوای فرهنگی و هنری با سه محور اطلاع رسانی و هشدار، آموزش و سرگرمی تولید شده است.

وی با بیان این که از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری رویکرد برنامه ای و جشنواره ای مان را به سمت برنامه های آنلاین تغییر داده ایم، گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا ۴ جشنواره ملی را راه اندازی کردیم و در این زمینه جز اولین استان های کشور بوده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در تشریح این جشنواره ها به برگزاری جشنواره کاریکاتور با موضوع زندگی، کرونا و امید و حضور ۲۷ استان و شرکت ۵۰۰ اثر اشاره کرد و افزود: جشنواره شعر طنز کرونا (با ۱۵۰ اثر و ۸ اثر منتخب)، جشنواره بهشتی در حوزه قرآن و عترت و جشنواره استندآپ کمدی از دیگر جشنواره های مذکور است.

احسانی با اشاره به این که اختتامیه جشنواره بهشتی در حوزه قرآن و عترت به سبب تصویب ستاد کشوری و استانی کرونا یک هفته به تعویق افتاده است، تصریح کرد: در صورت ادامه داشتن شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، اختتامیه دو جشنواره بهشتی و استندآپ کمدی به صورت مجازی برگزار خواهند شد.

این مقام مسئول از برگزاری سه شنبه های کرامت یاد کرد و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در جهت حمایت از طراحان لباس ایرانی اسلامی در همدان گفت: در صورتی که این طراحان مجوز خود را از اداره فرهنگ و ارشاد دریافت کرده اند، شامل این دریافت تسهیلات کرونا می شوند و در صورتی که از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت یا فنی و حرفه ای مجوز گرفته اند، باید از طریق آن ها اقدام نمایند.

وی به برنامه های هفته خبرنگار در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: طی رایزنی های به عمل آمده، مقرر شد تا برنامه هایی که به سلامت خبرنگاران خدشه وارد نمی کند، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

احسانی در این خصوص، ادامه داد: از سویی، تمبر یادبود خبرنگاران استان همدان نیز رونمایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پاسخ به پیش بینی آینده اصحاب فرهنگ و هنر و موقعیت آموزشگاه های زیرنظر این اداره کل در دوران شیوع ویروس کرونا نیز گفت: بحران کرونا برای همه اصناف مشکلاتی را ایجاد کرد اما تفاوت اصحاب فرهنگ و هنر در این مسیر این است که کار اصحاب فرهنگ و هنر تعطیل بردار نیست چرا که این حوزه، با تفکر و اندیشه سر وکار دارد بدین سان با تغییر شکل و نه تغییر ماهیت رسالتمان را ادامه خواهیم داد تا بتوانیم نیازهای جامعه را در حوزه فرهنگ و هنر تامین کنیم.

 وی در ادامه این موضوع با بیان این که تعداد ۹۸ آموزشگاه فرهنگی و هنری در سطح استان همدان وجود دارد، اظهار کرد: این موسسات تا اواخر فروردین ماه سال جاری تعطیل بودند که با تصویب و ابلاغیه های مربوطه شاهد آغاز به کار آن ها بودیم و حال در هفته جاری نیز آن ها تعطیل شدند اما در مجموع، در این بین کسی بیکار نشده است و تنها شاهد وقفه در کار این موسسات بوده ایم که با تصویب استانی و کشوری این موسسات فرهنگی و آموزشی می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و با کاهش ظرفیت کلاس های خود می توانند ادامه فعالیت دهند؛ که البته، در این زمینه تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر گمانه زنی های مربوط به عدم برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، از آمادگی همدان برای برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در سطح ملی یا بین المللی خبر داد.

این مقام مسئول در تشریح این موضوع عنوان کرد: سال گذشته برای این جشنواره میزبان ۹ کشور بودیم اما در سال جاری، با توجه به شیوع ویروس کرونا تابع تصمیمات مربوطه در سطح استانی و کشوری هستیم اما در مجموع، با قدرت، آماده برگزاری این جشنواره با ۵۰ درصد ظرفیت و با رعایت نکات بهداشتی در سطح ملی یا بین المللی هستیم.

احسانی در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری کنسرت های آنلاین اشاره کرد و افزود: پیش بینی ما این بود که در اواخر اردیبهشت ماه ویروس کرونا در کشور فروکش کرده و ضعیف شده است بدین سان برنامه های کنسرت آنلاین را ادامه ندادیم اما اولین کنسرت آنلاین را در اسفندماه اجرا کردیم و کنسرت بعدی جشنواره سلامت و کنسرت آنلاین را برای بار دیگر به عنوان اولین بار در کشور داشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در بخش پایانی صحبت های خود بیان کرد: طی چند روز گذشته با هماهنگی های صورت گرفته با انجمن موسیقی، کنسرت های انفرادی و جشنواره دوم کنسرت آنلاین را در همدان برگزار خواهیم کرد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.