stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
  • کد خبر : 146627
  • 24 تیر 1399 - 17:16
7
معاون امور اجتماعی بهزیستی همدان خبر داد:

شناسایی ۲۴ کودک کار در همدان

شناسایی ۲۴ کودک کار در همدان
معاون امور اجتماعی بهزیستی همدان از شناسایی 24 کودک کار در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد 170 کودک کار در سطح استان همدان شناسایی شدند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، زهره بختیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: هم اکنون تعداد ۱۷۳ کودک بی سرپرست در داخل مراکز استان همدان زندگی می کنند از سویی، خوشبختانه سامانه فرزندخواندگی در حال راه اندازی است که با این فرایند شاهد شفاف سازی هر چه مناسب تر اقدامات فرزند خواندگی خواهیم بود البته خوشبختانه شاهدیم که این روزها، خانواده بیشتر به سمت امین موقت سوق پیدا کرده اند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی همدان از شناسایی ۲۴ کودک کار در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد ۱۷۰ کودک کار در سطح استان همدان شناسایی شدند.

وی با اشاره به این که حدود ۷۰۰ پک بهداشتی بین کودکان کار استان همدان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: استان همدان استانی مهاجرپذیر از کشورهای دیگر نیست بدین ترتیب، کودک خیابانی در این استان کم است.

اجرای طرح سنجش اضطراب در مهدهای کودک همدان

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی همدان نیز درخصوص برنامه های سنجش اضطراب در مهدهای کودک استان همدان سخن گفت و افزود: با تشخیص به موقع و طراحی مداخلات به هنگام، می توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل کنند و یک زندگی طبیعی داشته باشند.

شجاع احسانی با بیان این که در اجرای این طرح، کودکانی که دارای اضطراب هستند شناسایی و برای مشاوره ارجاع داده می شوند و هم اکنون در سطح استان همدان تعداد ۵۰ مهدکودک کار سنجش اضطراب کودکان را برعهده دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  در این راستا برنامه غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ سال با هدف کمک به والدین برای توجه به نشانه های اضطرابی کودکان و همچنین ارائه خدمات ارزان تر به والدین و کودکان جهت شناسایی و درمان این اختلال طراحی شده است.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.