stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۹ مرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 July , 2024
  • کد خبر : 147706
  • 28 تیر 1399 - 12:25
1

تاکید اپوزیسیون مالی بر استعفای رئیس جمهوری

تاکید اپوزیسیون مالی بر استعفای رئیس جمهوری

اعتراضات در مالی با درخواست برای استعفا و کناره گیری رئیس جمهوری این کشور از قدرت همراه بود و این اعتراضات در حالی برگزار شده که میانجی‌گران بین‌المللی تلاش می‌کنند تا بحران در این کشور را کاهش دهند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، جنبش ۵ ژوئن در یک نشست خبری در باماکو، مالی همچنین تاکید کرد که پارلمان این کشور باید منحل شود و خواستار یک انتقال قدرت از دولت کنونی شده است.

این اقدام در جریان افزایش تنش‌های سیاسی در مالی رخ داده است. یک هیات از بلوک اکوواس متشکل از ۱۵ کشور غرب آفریقا در تلاشند تا اوضاع ناآرام سیاسی در این کشور را آرام کنند.

جنبش ۵ ژوئن خواستار برکناری ابراهیم بوباکار کیتا، رئیس جمهوری بابت ناکامی‌اش در بهبود اوضاع اقتصادی و درگیری هشت ساله شبه نظامیان در این کشور است.

پس از چند اعتراض ضد دولتی در ماه گذشته میلادی، ۱۰ ژوئیه این اعتراضات به خشونت کشیده شد و بن بست سیاسی در این کشور را عمیق‌تر کرده است.

سه روز درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی با کشته شدن ۱۱ تن و زخمی شدن ۱۵۸ تن دیگر همراه شده است.

میانجی‌گرهای اکوواس که از روز چهارشنبه در مالی هستند، روز جمعه در کیتا گردهم آمدند تا اوضاع سیاسی در مالی را بهبود بخشند.

کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر نیز روز جمعه به طرف‌های درگیر در مالی تاکید کرد تا خویشتنداری کرده و نسبت به افزایش تنش‌ها هشدار داد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.