stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
  • کد خبر : 147855
  • 28 تیر 1399 - 15:55
2

“خاباروفسک” روسیه همچنان معترض به دستگیری فرماندار است

“خاباروفسک” روسیه همچنان معترض به دستگیری فرماندار است

ده‌ها هزار نفر در شهر “خاباروفسک” در شرق دور روسیه، به خیابان‌ها آمدند تا علیه دستگیری فرماندار منطقه به جرم مشارکت در چندین قتل، اعتراض کنند.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رسانه‌های محلی تخمین زدند تظاهرات در ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتری شرق مسکو، با حضور ۱۵ تا ۵۰ هزار نفر برگزار شده است. اعتراضات علیه دستگیری “فرگل”، تمام روزهای هفته گذشته اتفاق افتاده و با تجمع صدها نفر در مرکز شهر همراه بوده است. این تظاهرات، خشم گسترده نسبت به  دستگیری فرماندار محبوب و جوشش نارضایتی علیه سیاست‌های کاخ کرملین را به نمایش می‌گذارد.

“سرگئی فرگل”،   فرماندار محبوب خاباروفسک دو هفته پیش دستگیر شده و به مسکو پرواز کرد تا به مدت دو ماه زندانی شود. کمیته تحقیقات روسیه اظهار کرده فرگل مظنون به درگیری در چندین مورد قتل تجار در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵، قبل از تصدی‌اش در منصب سیاسی است.

فرگل این اتهامات را که به زمان تجارتش با منافعی از واردات کالاهای مصرفی گرفته تا فلزات و الوار برمی‌گردد، رد کرده است.

شنبه گذشته، جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر در مرکز شهر خاباروفسک تجمع کردند. این اعتراضات، بزرگترین تجمعات شکل گرفته در تاریخ این شهر با جمعیت ۵۹۰ هزار نفری است.

فرگل، عضو حزب ناسیونالیست لیبرال دموکراتیک، در سال ۲۰۱۸ به عنوان فرماندار انتخاب شد. پیروزی غیر منتظره او در انتخابات فرمانداری، نشان دهنده ناامیدی روزافزون عمومی از سیاست‌های ولادیمیر پوتین بود و یک شکست جدی برای حزب اصلی کرملین، “روسیه متحد”، به شمار می‌آمد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.