stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 148455
  • 30 تیر 1399 - 11:45
7
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

۱۱ هزار و ۴۴۱ تُن هلو در همدان از بین رفت

۱۱ هزار و ۴۴۱ تُن هلو در همدان از بین رفت
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: طح باغات هلو در سال 1399 معادل 5 هزار و 170 هکتار و تولیدی معادل 74 هزار و 595 تن پیش بینی می شد اما در اثر بروز خسارت 11هزار و 441 تن از این محصول از بین رفت. 
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، حجت اله شهبازی در جمع خبرنگاران از تولید۶۳ هزار و ۱۵۴ تُن محصول هلو در سال ۱۳۹۹ در استان همدان خبر داد و گفت: سطح باغات هلو در سال ۱۳۹۹ معادل ۵ هزار و ۱۷۰ هکتار و تولیدی معادل ۷۴ هزار و ۵۹۵ تن پیش بینی می شد اما در اثر بروز خسارت ۱۱هزار و ۴۴۱ تن از این محصول از بین رفت. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: از عمده ارقام کشت شده این محصول در استان می توان به البرتا، انجیری، زعفرانی و حاج کاظمی اشاره کرد.

وی با بیان این که در سال گذشته سطح باغات هلو استان همدان معادل ۵ هزار و ۱۱۴ هکتار با تولیدی بالغ بر ۶۸ هزار و ۶۴۸ تن بوده است، تصریح کرد: سطح باغات شلیل در سال ۱۳۹۹ معادل ۲ هزار و ۲۴۴ هکتار و تولیدی معادل ۲۵ هزار و ۹۹۱ تن پیش بینی می شد که در اثر بروز خسارت ۲ هزار و ۴۱۰ تن ازاین محصول از بین رفت که از عمده ارقام کشت شده این محصول در استان می توان به مغان، شمس و کیوتا اشاره کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با اشاره به این که در سال گذشته سطح باغات شلیل استان معادل ۲ هزار و ۲۰۷ هکتار با تولیدی بالغ بر ۲۴ هزار و ۸۱ تن بوده است.

وی در این راستا عنوان کرد: سطح باغات زردآلو در سال ۱۳۹۹ معادل ۲ هزار و ۲۵۲ هکتار و تولیدی معادل ۲۲ هزار و ۹۴۱ تن پیش بینی می شد اما در اثر بروز خسارت ۶ هزار و ۲۰۰ تن از این محصول از بین رفت.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان با اشاره به این که در سال گذشته سطح باغات زردآلو استان معادل ۲ هزار و ۲۱۲ هکتار با تولیدی بالغ بر ۱۵ هزار و۱۷۸ تن بوده است، افزود: از عمده ارقام کشت شده این محصول در استان می توان به نوری، شکرپاره و ضیاالملکی اشاره کرد.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.