stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 9 October , 2024
  • کد خبر : 148619
  • 30 تیر 1399 - 14:51
0

تشکیل ۳ کارگروه جدید میان ایران و اوراسیا

تشکیل ۳ کارگروه جدید میان ایران و اوراسیا

۹ ماه پس از پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، رییس سازمان توسعه تجارت از تشکیل سه کارگروه جدید میان دو طرف خبر داده است.

قلم | qalamna.ir :

اتحادیه اقتصادی اوراسیا که از تعدادی از همسایه‌های شمالی ایران و به طور خاص روسیه تشکیل شده از چند سال قبل کار خود را آغاز کرده و کشورهای حاضر با تعرفه‌های ترجیحی تجارت مشترک میان خود را افزایش داده‌اند.

از چند سال قبل بحث حضور ایران در این اتحادیه اقتصادی مطرح شده بود و بر این اساس با به نتیجه رسیدن مذاکرات از آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ عضویت سه ساله ایران در این اتحادیه آغاز شد تا دو طرف پس از ارزیابی شرایط نسبت به عضویت دائم ایران تصمیم‌گیری کند.

در ماه‌های گذشته با شیوع ویروس کرونا آمارها حاکی از آن بود که با استفاده از این توافق چند جانبه میزان صادرات ایران به کشورهای اوراسیا افزایش یافته است، اما با این وجود هنوز مسائل و مشکلاتی در مسیر همکاری‌های دو طرف وجود دارد که نیاز به پیگیری جدی خواهد داشت.

به دنبال مطرح شدن لزوم پیگیری این مسائل حمید زادبوم – رییس سازمان توسعه تجارت – اعلام کرده که کارگروه مشترک نمایندگان ایران و اتحادیه اقتصادی اورسیا برگزار شده و دو طرف به تشکیل سه کارگروه جدید و تخصصی در این زمینه رای داده‌اند.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده این کارگروه‌ها در حوزه همکاری‌های گمرکی اقدامات فنی و استاندارد و اقدامات بهداشتی کار خود را آغاز کردند. همچنین ایران پیشنهاد تشکیل کارگروه بانکی و کارگروه حمل و نقل و ترانزیت میان کشورهای عضو اوراسیا را مطرح کرده که باید دید در آینده چه تصمیمی در ارتباط با آنها گرفته می‌شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.