stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 149258
  • 01 مرداد 1399 - 9:55
1

پارلمان طرابلس: لیبی تهدیدی برای امنیت ملی مصر نیست/ درخواست اتحادیه اروپا برای توقف درگیری‌ها

پارلمان طرابلس: لیبی تهدیدی برای امنیت ملی مصر نیست/ درخواست اتحادیه اروپا برای توقف درگیری‌ها

پارلمان طرابلس وابسته به دولت وفاق ملی لیبی تصمیم پارلمان مصر مبنی بر اعزام نیرو به خارج از مرزهای غربی این کشور را محکوم کرد. در همین حال اتحادیه اروپا نیز خواستار توقف درگیری‌ها در لیبی شد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از عربی۲۱، پارلمان لیبی در بیانیه‌ای تأکید کرد: مخالفت قاطعمان را نسبت به تصمیم پارلمان مصر اعلام می‌کنیم، این پارلمان به دعوت غیر قانونی کسانی(پارلمان طبرق) استناد کرده است که خود را به پارلمان نسبت می‌دهند و ادعای نمایندگی قبایل لیبی را دارند.

در این بیانیه آمده است: از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که با محکوم کردن هرچه سریعتر این اقدام به مسئولیتش عمل کند.

پارلمان طرابلس همچنین از دولت وفاق ملی لیبی خواست که از نظر سیاسی و عملیاتی آماده پاسخ به این تهدید و بررسی تمامی گزینه برای دادن پاسخ مناسب به آن باشد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: لیبی هیچ تهدیدی برای امنیت ملی مصر ندارد که پارلمان این کشور تصمیم به مداخله نظامی در آن بگیرد.

هشدار به حامیان حفتر

در همین راستا، فتحی پاشاغا، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی کشورهای حامی خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” از جمله مصر و امارات را مسئول قتل و کشتار در این کشور دانست.

وی در توییتی در این باره نوشت: دست از طرح نظامی شکست خورده‌ای که ملت لیبی آن را قبول ندارند و چیزی جز قتل و کشتار به همراه نداشته است، بردارید. تاریخ به شما رحم نخواهد کرد و ما و نسل‌های بعدی نیز این اقدامات در ذهن و خاطر ما و نسل‌های بعد تداعی می‌شود.

اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای کوتاه خواستار توقف تشدید درگیری‌ها در لیبی شد.

این اتحادیه همچنین خواستار ایجاد یک راه حل سیاسی برای بحران لیبی شد.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: درخواست‌ها برای تحرک طرف‌های منطقه‌ای فعال در درگیری‌های لیبی باید متوقف شوند. تهدیدها به مداخله نظامی بسیار خطرنام هستند و باید یک راه حل سیاسی برای این بحران ایجاد شود.

عربستان

از سوی دیگر، عربستان بر حمایت خود از تلاشهای بین‌المللی به منظور یافتن راه حل سیاسی برای بحران لیبی و پایان دادن به مداخلات خارجی در امور لیبی تأکید کرد.

ریاض همچنین از ابتکار عمل مصر برای بحران لیبی استقبال کرد و از تمامی طرف‌های درگیر در لیبی خواست که با همکاری یک راه حل قابل قبول را در جهت حل و فصل سیاسی بحران لیبی ایجاد کنند.

پیشتر عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در دیدار با خلیفه حفتر، فرمانده ارتش “ملی” لیبی و عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق در شرق این کشور طرحی را برای آتش‌بس مطرح کرد که مورد قبول برخی کشورها قرار گرفته است.

انتهای پیام

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.