stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 149597
  • 02 مرداد 1399 - 11:00
2
معاون تولید نیروگاه شهید مفتح اعلام کرد:

ثبت رکورد تولید ماهانه نیروگاه شهید مفتح همدان و نیروگاه گازی دورود

ثبت رکورد تولید ماهانه نیروگاه شهید مفتح همدان و نیروگاه گازی دورود
معاون تولید نیروگاه شهید مفتح گفت: رکورد تولید ماهانه نیروگاه شهید مفتح بارقم ۷۲۵ هزار و ۸۸۶ مگاوات در تیرماه ۹۹ به ثبت رسید.
قلم | qalamna.ir :

قلم و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح، پژمان اختری بیان کرد: با توجه به نیاز شبکه سراسری و آمادگی واحدهای بخار و گازی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح کلیه واحدها از اوائل خرداد با حداکثر بار در مدار تولید بوده است و هر دو بلوک نیروگاهی موفق شدند رکورد تولید ماهانه خود را از ابتدای راه اندازی در تیرماه امسال به ثبت برسانند.

وی افزود: رکورد تولید نیروگاه گازی دورود در تیرماه با افزایش قابل توجه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به رقم ۳۲ هزار و ۴۵۹ مگاوات به ثبت رسید.

اختری ضریب بار واحدها را ۹۸ درصد، ضریب آمادگی واحدها را ۱۰۰درصد و شرایط واحدها در نیمه اول پیک تابستان را مطلوب توصیف کرد و کسب این موفقیت را نتیجه همدلی و همراهی موجود در مجموعه دانست و بر ادامه این مسیر تاکید کرد.

وی آمادگی واحدهای نیروگاه را در پیک تابستان چشمگیر و بی سابقه اعلام کرد و گفت: با وجود گرمای هوا و شکسته شدن پیاپی رکورد مصرف برق در کشور واحدهای نیروگاه شهید مفتح با حداکثر بار و بدون یک مگاوات محدودیت در مدار هستند.

اختری در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: در تاریخ ۳۱ تیرماه که رکورد مصرف برق در کشور با عبور از مرز ۵۸ هزار مگاوات به ثبت رسید، تولید انرژی به میزان هزار مگاوات در سامانه مرکز کنترل برای نیروگاه ثبت شده است که ثبت این رقم برای نیروگاه همدان باعمر ۲۷ سال، عملکردی درخشان است.

معاون تولید نیروگاه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم تأمین برق مورد نیاز کشور، همکاران خود در نیروگاههای مفتح و دورود را جهادگرانی دانست که علاوه بر حضور در جبهه ی تولید برق، در کنار جامعه سلامت جامعه در حال تلاش هستند.

گفتنی است؛ صددرصد برق مورد نیاز استان همدان و برق شهرستان دورود در استان لرستان توسط واحدهای زیر پوشش شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح متشکل از نیروگاه حرارتی شهید مفتح در همدان و نیروگاه گازی دورود تأمین می گردد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.