stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 149688
  • 02 مرداد 1399 - 13:08
1
اولین عرضه محصول آلومینیوم جنوب در لامرد در بورس

اولین عرضه محصول آلومینیوم جنوب در لامرد در بورس

اولین عرضه محصول آلومینیوم جنوب در لامرد در بورس
هزار و ۷۰۰ تن شمش آلومینیوم با بالاترین درجه خلوص تولیدی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در لامرد در بازار اصلی بورس کالای ایران عرضه شد.
قلم | qalamna.ir :

روابط عمومی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فارس اعلام کرد: هزار و ۷۰۰ تن شمش آلومینیوم با بالاترین درجه خلوص (۹۹ و هشت دهم درصد) تولیدی این مجتمع در بازار اصلی بورس کالای ایران عرضه شد که به طور کامل به فروش رسید.
 پذیرش محصولات تولیدی (شمش، بیلت و اسلب) مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، پس از بررسی مدارک و مستندات در دویست و پنجاه و هفتمین نشست کمیته عرضه، برای ارائه در بازار اصلی بورس کالای ایران، روز نهم تیرماه ۹۹ مورد تصویب قرار گرفت.
آلومینیوم جنوب از نخستین واحد‌های تولیدی منطقه ویژه اقتصادی لامرد است که بخشی از محصولات خود را در بورس عرضه کرد و مقدمات لازم برای صادرات شمش آلومینیوم با همکاری امور گمرکی منطقه ویژه اقتصادی لامرد فراهم شده است.
مرحله نخست مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد، با تولید ۱۲۰تن شمش آلومینیوم در روز، چهارم اردیبهشت ۹۹ به طور رسمی با دستور رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.
با افتتاح مرحله نخست این طرح در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
با بهره برداری کامل از این طرح سالانه ۳۰۰ هزار تن شمس آلومینیوم تولید و برای هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و پنج هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.
محصولات این مجتمع در صنایع هوا فضا، صنایع دفاعی، صنایع خودرویی، صنعت ساختمانی، صنایع کابل و مفتول سازی و صنایع بسته بندی کاربرد دارد.
برای اجرای این طرح ۱۸۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و یا معادل ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی صورت گرفته است.
شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.