stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۹ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 10 October , 2024
  • کد خبر : 149712
  • 02 مرداد 1399 - 13:16
0
معاون شهرداری شیراز: تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان به توسعه حمل و نقل عمومی شیراز

تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان به توسعه حمل و نقل عمومی شیراز

تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان به توسعه حمل و نقل عمومی شیراز
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت:کل اوراق مشارکت به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان به فروش رسید.
قلم | qalamna.ir :

محمدهادی هاشم‌پور، گفت: در شرایط چالش‌های اقتصادی حاکم بر کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، مسیر تحقق اعتبارات بودجه با دشواری‌هایی روبرو شده است که تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه فعالیت‌های توسعه‌ای و تکمیلی حوزه حمل و نقل عمومی شیراز، گامی مهم برای پیشرفت و بهسازی در زمینه حمل و نقل به شمار می‌رود.
هاشم‌پور در ادامه با اشاره به اینکه تأمین منابع مالی طرح‌های شهری مانند قطار شهری، تجهیز، توسعه و مناسب‌سازی ناوگان اتوبوس درون شهری از مهمترین راهکارهای راهگشا در شرایط کنونی محسوب می‌شود افزود: به همین دلیل انتشار اوراق مشارکت به سبب ماهیت سودآوری، مشارکت پذیری و برخورداری از مؤلفه‌های بانکداری اسلامی، همواره با اقبال مردم و مشتریان بازار سرمایه مواجه بوده است.
او با اشاره به تأکیدات بهداشتی در شرایط شیوع کروناویروس برای فعال بودن سیستم حمل و نقل عمومی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، افزود: نمی‌توان انتظار داشت که ظرفیت حمل و نقل عمومی شهر برای حفظ فاصله اجتماعی افزایش یابد، اما اعتبارات مورد نیاز آن در مسیر تخصیص بازبماند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با یادآوری اینکه از کل مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان، ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است، افزود: تولید اتوبوس در کشور با شیب نزولی مواجه است و خریداری اتوبوس‌های جدید مورد تأیید استانداردهای بین المللی با دشواری بسیاری روبروست، به همین دلیل استفاده از اوراق مشارکت با هدف توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز بسیار اثرگذار خواهد بود و به عنوان یک سیاست نوین مالی که دارای توجیه اقتصادی است، می‌تواند انتفاع شهر، شهروندان و خریداران اوراق را به همراه داشته باشد.
او با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی فشرده و اهتمام جدی شورای پنجم و شهرداری شیراز برای توسعه خط ۲ قطار شهری، از تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این خط خبر داد و افزود: انتشار و فروش اوراق مشارکت به عنوان یک سیاست هماهنگ مالی و پولی، می‌تواند نقش بسزایی در کارایی این ابزار در کنترل تورم بین زمانی و افزایش نقدینگی منابع مالی شهری داشته باشد.
هاشم پور با اشاره به اینکه اوراق مشارکت از نظر تقاضا شبیه به سپرده‌های کوتاه مدت است، افزود: مزیت خرید این اوراق نسبت به سپرده‌های کوتاه مدت سود بالای روزشمار آن است و با توجه به ماهیت بازار پذیری، نقدینگی پذیری آنی و معاف بودن از مالیات برای مشتریان بازار سرمایه بسیار برانگیزاننده و قابل اتکاست، ضمن آنکه به عنوان یک الگوی مشارکتی می‌تواند سهم شهروندان در اداره امور شهر را رقم بزند.
هاشم پور با بیان اینکه تعهد بازپرداخت سود این اوراق بطور مساوی برعهده دولت و شهرداری شیراز است، گفت: سود علی الحساب این اوراق هر سه ماه یک بار قابل واریز خواهد بود، ضمن آنکه سود و اصل این اوراق نیز در سر رسید تضمین پرداخت دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.