stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 150317
  • 04 مرداد 1399 - 15:25
3

مخالفت قاطع چین با سلطه طلبی و سیاست قدرت

مخالفت قاطع چین با سلطه طلبی و سیاست قدرت

فرستاده چین در شورای امنیت سازمان ملل عنوان کرد که این کشور قاطعانه با سلطه طلبی (هژمونی) و سیاست قدرت، مخالف است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری شینهوا، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل در مناظره اولیه نشست شورای امنیت در سطح وزرا با موضوع “امنیت و آب و هوا” که در قالب ویدیوکنفرانس برگزار شد، تصریح کرد: با نگاهی به جهان امروز ما می‌توانیم ببینیم که اقدامات یکجانبه دیوانه‌وار و غیرمسئولانه و قلدری کشوری باعث به وجود آمدن خطری بزرگتر شده است. اگر این روند مهار نشود حاکمیت قوانین بین‌المللی، برابری، عدالت و انصاف و اعتماد دوجانبه دیگر موجودیت نخواهد داشت و جهان گرفتار آشوب مطلق می‌شود. ما باید کنار هم بایستیم و مقابله کنیم.

این سفیر در ادامه صحبتهایش خاطرنشان کرد: صرف نظر از اینکه جهان دستخوش چه تحولاتی شود، چین همواره جانب چندجانبه گرایی و عدالت بین‌المللی را گرفته و قاطعانه نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین بین‌المللی را حفظ کرده، سلطه طلبی و اقدامات قلدرمآبانه را رد و با برتری طلبی خودخوانده و سیاست قدرت مخالفت می‌کند.

ژانگ ادامه داد: چین با دیگر اعضای جامعه بین‌المللی همکاری نزدیک خواهد داشت تا یک جهان باز، فراگیر، پاک و زیبا را که از صلح پایدار، امنیت و موفقیت برای همه بهره‌مند باشد، به وجود بیاورد.

آلمان که ماه جاری میلادی رئیس شورای امنیت است به طور مشترک پشتیبان برگزاری این نشست با ۹ عضو دیگر این شورا شامل بلژیک، جمهوری دومنیکن، استونی، فرانسه، نیجر، سنت وینسنت و جزایر گرنادین، تونس، انگلیس و ویتنام بوده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.