stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 150335
  • 04 مرداد 1399 - 16:55
1

افشای اسنادی از جاسوسی اف‌بی‌آی در جلسه توجیهی ترامپ، پیش از انتخابات ۲۰۱۶

افشای اسنادی از جاسوسی اف‌بی‌آی در جلسه توجیهی ترامپ، پیش از انتخابات ۲۰۱۶

رئیس اطلاعات ملی آمریکا مدارکی را افشا کرد که حاکی از حضور مأموران اف‌بی‌آی، در جلسه توجیهی ترامپ پیش از انتخابات ۲۰۱۶ است.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از خبرگزاری “اسپوتنیک”، جان راتکلیف، رئیس اطلاعات ملی آمریکا از خلاصه‌ یک جلسه توجیهی ضد اطلاعاتی پرده برداشت که در ۱۷ اوت ۲۰۱۶ اتفاق افتاده است. دونالد ترامپ در آن زمان به تازگی برنده نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای ریاست جمهوری شده بود.

این یادداشت، جزئیات این را که چگونه یک مأمور اف‌بی‌آی به نام “جو پینتکو” که هماهنگ‌کننده جلسه بوده، “به طور فعالانه به موضوعات و سؤالات مرتبط با فدراسیون روسیه گوش می‌داده”، بیان می‌کند.

بر اساس یادداشت‌های تازه افشا شده که دو هفته بعد از جلسه توسط پینتکو تایپ شده، به ترامپ گفته شده که روسیه مأموران اطلاعاتی بیشتری در آمریکا، نسبت به چین دارد.

ترامپ در این باره اظهار کرده، “آیا روس‌ها بد هستند؟ چون مأموران بیشتری در آمریکا دارند، یعنی از چینی‌ها بدتر هستند؟ “

پینتکو در پاسخ به این سؤال می‌گوید که “هر دو کشور بد هستند”؛ چرا که تعداد مأموران مستقیماً به میزان جدیت تهدید ربط ندارد.

به ترامپ و مشاورانش این هشدار داده شد که باید مراقب مأموران اطلاعاتی خارجی باشند؛ کسانی که ممکن است سعی کنند به افراد در حلقه آن‌ها مانند کارکنان، دوستان، شرکای اقتصادی و کارگران داخلی نزدیک شوند.

پینتکو مدعی شد روسیه و چین در حال تقلب در مورد توافق ممنوعیت آزمایش هسته‌ای هستند، که ترامپ در این مورد بار دیگر پرسیده “چه کسی بدتر است؟ ” پینتکو به این سؤال این‌طور پاسخ می‌دهد که “هر دو بد هستند، اما روسیه بدتر است”.

تحقیقات اف‌بی‌آی در این حوزه، زمینه را برای تحقیقات “رابرت مولر”، مشاور ویژه فراهم کرد، که نتیجه گرفت شاهدی مبنی بر تبانی ترامپ و روسیه وجود ندارد.

دونالد ترامپ، مانند دیگر اعضای حزبش، مدعی شده‌اند که تحقیقات درباره روسیه بر پایه ظاهرسازی‌های اشتباه در راستای هدف آسیب رساندن به او از نظر سیاسی، بنا شده است. جمهوری‌خواهان در ماه‌های گذشته، مجموعه‌ای از اسناد مرتبط با این تحقیقات را افشا کرده‌اند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.