stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 150369
  • 04 مرداد 1399 - 19:25
2

جمعیت شاغلین سودان از اپوزیسیون “گروه‌های آزادی و تغییر” خارج شد

جمعیت شاغلین سودان از اپوزیسیون “گروه‌های آزادی و تغییر” خارج شد

جمعیت شاغلین سودان امروز (شنبه) خروج خود را از ساختارهای ائتلاف “گروه‌های آزادی و تغییر” که از گروه‌های اپوزیسیون این کشور محسوب می‌شود، اعلام کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از اسکای نیوز، جمعیت شاغلین سودان خروج خود را از ساختارهای گروه‌های آزادی و تغییر اعلام کرد که نقش برجسته‌ای در خیزشی ایفا کرد که به براندازی عمر البشیر در آوریل ۲۰۱۹ منجر شد.

جمعیت شاغلین سودان این اقدام را به عدم پایبندی به اهداف مرحله انتقالی و مانع تراشی در گذار دموکراسی در کشور ربط داد.

در بیانیه این جمعیت آمده است، عملکرد گروه‌های آزادی و تغییر از آوریل ۲۰۱۹ متزلزل و سردرگم بوده و احتمالا منافع کوته‌بینانه و مسائل تاکتیکی را بر منافع استراتژیک اصلی ترجیح داده‌اند.

جمعیت به افول برخی اولویت‌ها در خصوص مواخذه درباره جرائم اشاره کرد و گفت، این مانع‌تراشی بر دستاورد گروه‌های تغییر و آزادی تاثیر گذاشت و منجر به تاخیر در پیگرد باقی‌مانده‌های نظام سابق شد.

این جمعیت افزود: این سردرگمی منجر به عملکرد ناتوان دولتی در برابر نابسامانی اقتصادی و نبود اراده در پرونده مذاکرات صلح شد.

این جمعیت از نبود اراده شورای مرکزی گروه‌های آزادی و تغییر انتقاد کرد و افزود، آنها مقید به منافع و نادیده‌گرفتن درخواست‌های واصله هستند.

در بیانیه این جمعیت بر برگزاری کنفرانس فوری گروه‌های انقلابی امضاکننده اعلامیه و گروه‌های خارج از آن برای بررسی ساختار آزادی و تغییر تاکید شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما در جمعیت شاغلین حامی خواسته‌های ملت و انقلاب و فداکاری‌های‌های ارزشمند و تحصن‌های تداوم یافته آنها هستیم و موضع ما تنها انعکاس صداهایی است که همواره بر موضع مستقل جمعیت تاکید داشتند و ما هرگز اجازه انحراف مسیر انقلابی را نمی‌دهیم.

انتهای پیام

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.