stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 150462
  • 05 مرداد 1399 - 10:55
1

جنجال در پی سفر نویسنده یهودی به لیبی/ دستور دولت وفاق ملی برای انجام تحقیقات

جنجال در پی سفر نویسنده یهودی به لیبی/ دستور دولت وفاق ملی برای انجام تحقیقات

در پی سفر نویسنده یهودی _فرانسوی به لیبی که با مخالفت گسترده مردمی و رسمی روبرو شد، دولت وفاق ملی لیبی با اعلام این که هیچ ارتباط و اطلاعی از این سفر نداشته دستور انجام تحقیقات در این باره را داد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از القدس العربی، سفر برنارد لیوی، این نویسنده یهودی با مخالفت گسترده فعالان همراه بود چراکه او موضع‌گیری‌هایی در حمایت از اسرائیل داشته است.

فعالان اعلام کردند که ممانعت از خودروی لیوی و مجبور کردن وی برای بازگشت، با پشتیبانی خودروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور در دولت وفاق ملی لیبی انجام شد.

در همین حال، خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت لیبی با ابراز تعجب نسبت به اینکه چرا اجازه سفر لیوی داده شده است، خواهان انجام تحقیقاتی درخصوص این سفر و طرف دعوت کننده به این سفر شد، به ویژه که پاریس از خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی حمایت می‌کند.

دولت لیبی شنبه شب اعلام کرد که در خصوص سفر این نویسنده یهودی به لیبی تحقیق می‌کند و هرکس که در این امر محکوم شود، تدابیر بازدارنده‌ای در حقش اتخاذ خواهد شد.

این اظهارات در بیانیه‌ای که توسط دفتر رسانه‌ای فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی منتشر شد، آمده است.

طبق این بیانیه، شورای ریاستی هیچ ارتباط و اطلاعی از این سفر نداشته و با این نهاد درخصوص این سفر هماهنگ نشده است.

در این بیانیه آمده است: شورای ریاستی تحقیقات خود را در پی این سفر آغاز کرده تا تمامی حقایق و جزئیات آن روشن شود.

شورای ریاستی لیبی دستورالعمل‌های سفت و سختی را به تمامی دستگاه‌ها و ادارات و گذرگاه‌ها جهت پایبندی کامل به قوانین و تصمیمات شورای ریاستی داد تا از تکرار چنین اقداماتی در آینده جلوگیری شود.

این شورا اعلام کرد که شورای ریاستی تدابیر قانونی بازدارنده را در حق هرکس که در این اقدام دست داشته است، اتخاذ می‌کند؛ اقدامی که نقض قوانین دولت لیبی به حساب می‌آید.

سفر لیوی به لیبی با مخالفت مردمی و رسمی گسترده‌ای مواجه شد و درخواست‌هایی برای تحقیق درخصوص طرفی که به وی اجازه این سفر را داده است، مطرح گشت. تا به الان مشخص نیست که چه طرفی به او اجازه این سفر را داده است.

برنارد لیوی یک شخصیت آکادمیک، رسانه‌ای و سیاسی یهودی -فرانسوی است و روابط دوستانه‌ای با ثروتمندان و سیاست‌مداران ارشد فرانسه از جمله نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور سابق این کشور دارد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.